صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / ضرورت تسریع در انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه
ضرورت تسریع در انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد

ضرورت تسریع در انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به اعضا هیأت مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و فرابورسی به لزوم تسریع در انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه تأکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به اعضا هیأت مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و فرابورسی به لزوم تسریع در انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه تأکید کرد.

محسن انصاری مهیاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به نزدیک شدن اتمام مهلت انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ که مطابق با بند ۳ ماده ۷ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات حداکثر ۳۰ روز پس از پایان مقطع میان‌دوره ای است، اظهار کرد: با هدف بهبود فرایندهای اطلاع‌رسانی و همچنین جلوگیری از درز اطلاعات نهانی، اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و فرابورسی نسبت به انتشار این اطلاعات هر چه سریعتر اقدام کنند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با تاکید بر اینکه اطلاعات شرکت‌ها به محض تهیه باید بلافاصله افشا و منتشر شود، تصرح کرد: زمان‌بندی اعلام شده در دستورالعمل افشا، حداکثر مهلت ارائه صورت‌های مالی میان دوره ای طبق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار است. بنابراین، بدیهی است چنانچه اطلاعات شرکت‌ها بلافاصله پس از تهیه و بر اساس زمان‌بندی اعلام شده، افشا و منتشر نشوند، از مصادیق اطلاعات نهانی به‌شمار خواهند رفت.

این مدیر ارشد سازمان بورس خاطرنشان کرد: ارائه به موقع اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت‌ها مطابق با زمان‌بندی تعیین شده در دستورالعمل افشای اطلاعات یکی از معیارهای اصلی در محاسبات امتیازات رتبه‌بندی ناشران محسوب می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفند پرداخت می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت در سال ‌۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.