صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / قیمت نفت برنت به ۱۰۰ دلار رسید
قیمت نفت برنت به ۱۰۰ دلار رسید

در ادامه روند نزولی

قیمت نفت برنت به ۱۰۰ دلار رسید

قیمت نفت در معاملات پرنوسان روز چهارشنبه به پایینترین حد ۱۲ هفته اخیر نزول کرد و ضرر سنگین روز سه شنبه که به دلیل نگرانی از نابودی تقاضا بر اثر وقوع رکود جهانی اتفاق افتاده بود را تشدید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر، دو دلار و ۲۰ سنت معادل ۲.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۰ دلار و ۵۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۵۴ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۹۷ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص برای دومین روز متوالی از نظر فنی، در وضعیت بیش فروش قرار گرفتند و به پایینترین حد از ۱۱ آوریل رسیدند.

معاملات روز چهارشنبه پرنوسان بود. هر دو شاخص ابتدای معاملات تحت تاثیر نگرانیهای عرضه، بیش از دو دلار در هر بشکه صعود کرده بودند. بهای معاملات نفت ماههاست که نوسانهای شدیدی را تجربه می کند.

قیمت نفت برنت روز سه شنبه ۹ درصد و وست تگزاس اینترمدیت هشت درصد سقوط کرده بود. کاهش ۱۰ دلار و ۷۳ سنتی نفت برنت، سومین کاهش قیمت بزرگ روزانه از زمان آغاز معاملات در سال ۱۹۸۸ بود. بزرگترین کاهش قیمت در مارس اتفاق افتاد که در جریان آن نفت برنت ۱۶ دلار و ۸۴ سنت ریزش کرد.

بهای معاملات دیزل آمریکا هم حدود پنج درصد سقوط کرد.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد ریزش قیمت نفت تحت تاثیر نگرانیهای رو به رشد نسبت به وقوع رکود اقتصادی بوده است.

هزینه های استقراض دولت آمریکا به پایینترین حد پنج هفته اخیر نزول کرده است زیرا نگرانیهای فزاینده نسبت به تیره شدن دورنمای اقتصادی، سرمایه گذاران را به سوی اوراق قرضه دولتی هدایت کرده است.

شاخصهای سهام آمریکا روز چهارشنبه که سرمایه گذاران منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بودند تا سلامت اقتصاد و روند افزایش نرخهای بهره این کشور را ارزیابی کنند، نزول کردند.

قیمتهای نفت هم از افزایش ارزش دلار که در برابر سبدی از ارزهای رقیب، به بالاترین رکورد ۲۰ سال اخیر صعود کرد، ضربه خورد. دلار قویتر، نفت را که به این ارز قیمت گذاری می شود، برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر می کند.

در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، بازار نگران تاثیر منفی قرنطینه های کووید ۱۹ روی تقاضاست. واردات نفت چین از روسیه در ماه مه ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته رشد کرد و به رکورد بالایی رسید. روسیه با تخفیفهای چشمگیر توانست از عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت به چین پیش بیافتد.

اعلام خبر ازسرگیری کامل فعالیت میادین نفت و گازی که با مشکل اعتصاب کارکنان نروژی روبرو شده بودند  توسط شرکت اکوئینور، به فشارهای نزولی بر قیمتهای نفت اضافه کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تهران پس از گفت و گو با قطر، اعلام کرد خواهان توافق هسته ای محکم و پایدار با قدرتهای جهانی است. تحلیلگران می گویند توافق با ایران، حدود یک میلیون بشکه در روز به عرضه جهانی نفت اضافه خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.