صفحه اصلی / اسلایدر / خبر جدید از یارانه جاماندگان/ چند نفر مشمول یارانه‌ ۳۰۰ هزار تومانی شدند؟
خبر جدید از یارانه جاماندگان/ چند نفر مشمول یارانه‌ ۳۰۰ هزار تومانی شدند؟

خبر جدید از یارانه جاماندگان/ چند نفر مشمول یارانه‌ ۳۰۰ هزار تومانی شدند؟

کسب و کار نیوز- حدود ۵۰ روز از واریز یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی به حساب معترضان می‌گذرد اما این یارانه همچنان قابل برداشت نیست. سوالی که وجود دارد این است که چرا هیچ‌کدام از مقامات مسئول زمان دقیق قابل برداشت شدن یارانه را اعلام نمی‌کنند و چرا روند بررسی یارانه‌ها زمان‌بر شده است؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، ۲۶ اردیبهشت ماه اعلام شد یارانه نقدی جدید به حساب افرادی که پیش از این یارانه می‌گرفتند واریز شده است. اما همان زمان اعلام شد این مبلغ در حساب افراد مسدود است تا بررسی‌های لازم انجام شود و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بررسی کند که آیا این افراد مشمول حمایت دولت هستند یا نه. از آن تاریخ بیشتر از یک ماه می‌گذرد. دومین مرحله یارانه جدید واریز شده و هفته آینده سومین مرحله آن، به حساب سرپرستان ۹ دهک اول درآمدی جامعه واریز می‌شود اما هنوز تکلیف جاماندگان و معترضان مشخص نیست.

این تاخیر در حالی است که هفته گذشته رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی تاکید کرد که وضعیت یارانه‌ای این گروه باید هر چه سریع‌تر مشخص شود و تا قبل از واریز نوبت جدید یارانه‌ها، این افراد تکلیف خود را بدانند و یارانه آنها قابل برداشت شود.

یک هفته از سخنرانی رئیسی هم گذشته و هنوز این وزارتخانه لیست مشمولان را اعلام نکرده است.

خبر جدید از پرداخت یارانه جاماندگان

بالاخره اولین خبر درباره کمک معیشتی دولت عنوان شد. روز گذشته سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد «نتیجه بررسی گروه اول ثبت‌نام‌کنندگان یارانه‌ها مشخص شده است. این گروه شامل دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه شناخته شدند.»

بر این اساس کلیه افرادی که به عدم دریافت یارانه‌های جدید اعتراض کرده بودند مشمول این حمایت نقدی دولت می‌شوند و تنها ۳۰۰ هزار نفر از معترضان از لیست جدید خط می‌خورند. حالا بسیاری از معترضان می‌توانند امیدوار باشند که مشمول حمایت دولت می‌شوند اما هنوز مشخص نیست زمان دقیق برداشت یارانه‌ها چه زمانی است.

اگر مبنا دستور رئیسی برای پیگیری باشد، تکلیف این گروه از مشمولان باید در هفته جاری مشخص شود و کمک معیشتی این گروه قبل از یارانه تیرماه -سومین مرحله واریز- قابل برداشت شود.

گمانه دیگری که وجود دارد این است که دولت یارانه این گروه و یارانه و ۹ دهک دیگر جامعه را همزمان با عید قربان واریز می‌کند. چون چنین اقدامی در این دولت مسبوق به سابقه است که بسیاری از واریزی‌ها و کمک‌های معیشتی را به اعیاد و مناسبت‌ها موکول می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.