صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / ایران چقدر بدهی خارجی دارد؟
ایران چقدر بدهی خارجی دارد؟

ایران چقدر بدهی خارجی دارد؟

بدهی خارجی ایران در پایان اسفندماه سال گذشته، ‌به رقم ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۳ درصد کم شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، گزارش جدید بانک مرکزی از گزیده آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد که میزان بدهی‌های خارجی کشور در پایان اسفند ماه سال قبل به رقم ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار رسیده است.

میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور دو میلیارد و ۵۰۱ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز شش میلیارد و ۱۷۴ میلیون دلار اعلام شده است.

از سوی دیگر، معادل یورویی بدهی خارجی ایران، هفت میلیارد و ۸۵۵ میلیون یورو است که پنج میلیارد و ۵۹۰ میلیون یورو از این میزان، حجم بدهی‌های میان مدت و بلندمدت بوده و دو میلیارد و ۲۶۵ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه مدت است.

این در حالی است که میزان بدهی خارجی کشور در پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۹ معادل ۹ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار بوده و میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور یک میلیارد و ۹۶۶ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز هفت میلیارد و ۱۷۶ میلیون دلار اعلام شده است.

بنابراین، میزان بدهی‌های خارجی کشور در پایان اسفند ماه سال‌ گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۳ درصد با کاهش مواجه شده است.

گفتنی است که بدهی خارجی مجموعه تعهدات ایجاد شده در نتیجه گشایش اعتبار اسنادی تسهیلات دریافتی از بانک جهانی و سایر سازمان‌ها و نهادهای بین المللی همچنین تامین مالی پروژه‌های از طریق فاینانس، پیش فروش نفت و اوراق قرضه بین المللی را در بر می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.