صفحه اصلی / اصناف / برندها / چگونه هوای خانه‌مان را تازه نگه داریم!
چگونه هوای خانه‌مان را تازه نگه داریم!

چگونه هوای خانه‌مان را تازه نگه داریم!

آلودگی هوا می تواند آسیب‌ های جبران ناپذیری را به سلامت انسان وارد آورد. اما این آلودگی هوا صرفا مربوط به سطح شهرها نیست. بلکه هوای داخل ساختمان ها نیز می تواند آلوده شود. از طرف دیگر در مکان های سربسته نیاز مبرمی به تهویه مطبوع هوا وجود دارد. حال سوال این است که چگونه می توان هوای تازه و پاکیزه ای را برای فضای داخلی خانه ها تامین نمود. اگر از روش های سنتی بگذریم امروزه یکی از تجهیزات متنوع و پیشرفته که به منظور تهویه مطبوع هوای داخلی خانه ها به کار می رود انواع هواکش های خانگی است.

هواکش های خانگی نقش موثر و مفیدی در تازگی و طراوت هوای داخلی خانه ها ایفا می کنند و از این رو می توان این تجهیزات را برای هر خانه ای الزامی دانست. با این وصف هر مصرف کننده باید اطلاعات کافی در مورد انواع هواکش خانگی داشته باشد تا با توجه به تنوع چشمگیر این نوع محصولات در بازار بتواند انتخاب بهینه و مناسبی داشته باشد. در این مقاله تلاش می کنیم با توجه به اهمیت موضوع ویژگی های بهترین هواکش دستشویی و سرویس بهداشتی را به طور کامل شرح دهیم.

کدام هواکش خانگی را انتخاب کنیم؟

همان طور که گفتیم هواکش های خانگی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و همین امر می تواند در هنگام انتخاب برای مصرف کننده مشکلاتی ایجاد کند. به منظور مرتفع نمودن این نوع مشکلات بهتر است شناخت نسبی از انواع هواکش های خانگی داشته باشیم. انواع هواکش های خانگی که شامل هواکش های خانگی برندهای ایتالیایی، هواکش های تایمردار، هواکش های دمنده، هواکش های بی‌صدا و انواع هواکش ضد آب می باشد، هر کدام مناسب مکان خاصی طراحی شده اند.

بنابراین با آگاهی از ویژگی های آنها می توان بهترین و مناسب ترین گزینه را برای مکان مورد نظرمان انتخاب نماییم. به عنوان نمونه هواکش هایی که در سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند اصولا باید دارای مکش قوی باشند تا علاوه بر تهویه هوا ، رطوبت را نیز از مکان خارج نموده و مانع زنگ زدگی شیرآلات بشوند. با این وصف باید گفت که بهترین هواکش ها برای استفاده در سرویس های بهداشتی از برندهای ایتالیایی می باشند. این نوع هواکش ها را همچنین می توان علاوه بر سرویس های بهداشتی منازل مسکونی در ساختمان های اداری و تجاری نیز مورد استفاده قرار داد.

هنگام خرید هواکش خانگی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اکنون که به صورت اجمالی با ویژگی های کلی انواع هواکش های خانگی آشنا شدیم بهتر است بدانیم در هنگام خرید یک هواکش خانگی باید کدام نکات را مورد توجه قرار بدهیم تا بتوانیم خرید موفق‌تری داشته باشیم. اولین نکته در خرید یک هواکش خانگی انتخاب اندازه هواکش است‌. اصولا اندازه یک هواکش خانگی رابطه مستقیم دارد با مکانی که قرار است هواکش در آن نصب گردد. بنابراین اگر هواکش بزرگی را برای یک مکان کوچک انتخاب نماییم و یا برعکس، انتخاب مناسبی نکرده ایم. از طرف دیگر برای مثال اگر قرار است هواکشی برای سرویس بهداشتی منزل‌ تهیه کنیم بهتر است از هواکش های تایمردار استفاده نماییم‌.

هواکش های تایمردار در واقع بهترین گزینه برای سرویس های بهداشتی منازل مسکونی هستند که علاوه بز کارایی مناسب از نظر مصرف انرژی نیز از استاندارد بهتری برخوردارند. نکته بعدی قدرت مکش هواکش است. یک هواکش خانگی که به منظور استفاده در سرویس بهداشتی یا حمام خانه مورد استفاده قرار می گیرد باید با توجه به بزرگی و کوچکی آن مکان از قدرت مکش مناسبی برخوردار باشد. از آنجا که قدرت مکش در هواکش های خانگی ایتالیایی اصولا بسیار مطلوب است همواره بهترین گزینه در این زمینه بوده اند.
البته برای تشخیص دقیقتر این اندازه یک فرمول کلی نیز وجود دارد که بر اساس آن از پارامتر متر مکعب در ساعت به جای استفاده می شود. این پارامتر مشخص می‌کند که توانایی مکش هواکش چند متر مکعب در ساعت است. به عنوان مثال، به منظور تشخیص قدرت مکش مناسبِ بهترین هواکش خانگی برای یک حمام، حجم آن را در مساحت کف حمام و ارتفاع دیوار حمام ضرب نموده و عدد استاندارد را به دست بیاورید.

اما شاید برای یک هواکش خانگی به ویژه هواکشی که قرار است در سرویس بهداشتی یا حمام مورد استفاده قرار بگیرد یکی از مهمترین ویژگی ها کم صدا بودن و یا بی صدا بودن و همچنین IP دار بودن هواکش سرویس است. پس اگر به دنبال یک هواکش مناسب برای حمام یا سرویس می باشید هواکش ضد آب IP دار گزینه مناسبی برای شما می باشد. امروزه با وجود هواکش های بی صدا در بازار داخلی مصرف کنندگان می توانند با اندکی هزینه بیشتر این نوع از هواکش های خانگی را انتخاب نمایند. در عین حال ویژگی های مهم دیگری نیز در مورد انواع هواکش خانگی وجود دارد.

مواردی از جمله مکان نصب، شیوه نصب‌، میزان اتصال درپوش هواکش به محل نصب، دمپردار بودن یا نبودن هواکش و غیره نیز در میزان صدایی که یک هواکش تولید می کند حتی در مورد بهترین مارک هواکش خانگی مهم هستند. بنابراین صرفا انتخاب یک هواکش خانگی از نوع بیصدا نمی تواند در این مورد کفایت نماید. نکته آخر این که بیصدا بودن کامل هواکش های خانگی ممکن است باعث شود از خاموش کردن آنها غافل شوید. بنابراین بهتر است در هنگام خرید توجه کنید که هواکش مورد نظرتان دارای چراغ اعلام روشن و خاموش باشد.

امیدواریم در مقاله فوق توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در زمینه روش های تهویه مطبوع خانه و همچنین ویژگی های مهم انواع هواکش های خانگی را در اختیار کاربران گرامی قرار بدهیم. از انواع هواکش های خانگی می توان به هواکش دمنده، نوستاپ، خزرفن، پارس و غیره اشاره کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.