صفحه اصلی / اسلایدر / دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: فروش بلیت دلاری نیازی به مجوز ندارد
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: فروش بلیت دلاری نیازی به مجوز ندارد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: فروش بلیت دلاری نیازی به مجوز ندارد

کسب و کار نیوز- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: تقاضا برای بلیت پرواز به مشهد و از مشهد به شمال کشور افزایش پیدا کرده است و اساسا این افزایش تقاضای اتباع خارجی باعث شده، متقاضیان داخلی دسترسی کمتری به پروازهای این مسیرها داشته باشند. مقصود اسعدی سامانی درباره محاسبه دلاری نرخ بلیت هواپیما مسیرها و پروازهای داخلی برای اتباع خارجی اظهار داشت: محاسبه عرضه خدمات بر پایه دلار موضوع جدیدی نیست و پیش از این هتل‌ها هم خدمات خود را به صورت دلاری به اتباع خارجی ارایه می‌کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، وی ادامه داد: این در شرایطی است که شرکت‌‌های هواپیمایی با سرکوب قیمت‌ها در بلیت پروازهای داخلی مواجه هستند و قیمت بلیت برای پروازهای داخلی واقعی نیست و دولت هم یارانه‌ای به ایرلاین‌ها برای فروش بلیت پروازهای داخلی با نرخ مصوب و براساس نرخ‌نامه، ارایه نکرد. بنابراین محاسبه بلیت پروازهای داخلی با دلار برای اتباع خارجی می‌تواند کمکی به شرکت‌های هواپیمایی باشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به افزایش تقاضای اتباع خارجی برای پروازهای داخلی گفت: برای مثال تقاضا برای بلیت پرواز به مشهد و از مشهد به شمال کشور افزایش پیدا کرده است و اساسا این افزایش تقاضای اتباع خارجی باعث شده، متقاضیان داخلی دسترسی کمتری به پروازهای این مسیرها داشته باشند. بنابراین اتباع خارجی باید هزینه واقعی این مسیرها را بپردازند که مبنا را برای هر ساعت ۱۰۰ دلار در نظر گرفته‌ایم که البته این نرخ هم ثابت نیست بلکه براساس عرضه و تقاضا در بازار قابل تغییر است.

اسعدی سامانی تاکید کرد: برای اجرای این تصمیم نیازی به اخذ مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری یا شورای عالی هواپیمایی نداشتیم و نیازی نیست برای اتباع خارجی هم سقف قیمت‌ها را رعایت کنیم. وی درباره نگرانی‌ها درباره سرایت افزایش قیمت‌ها از نرخ دلاری مسیرهای داخلی برای اتباع خارجی به نرخ بلیت برای اتباع ایرانی اظهار داشت: برای اتباع ایرانی فعلا قیمت بلیت هواپیما تغییری نخواهد کرد و قیمت‌ها براساس همان نرخ‌نامه اعلام شده است. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره تکلیف دوتابعیتی‌ها در فروش بلیت پرواز داخلی گفت: هر فردی که دارای کد ملی باشد بلیت هواپیما برای مسیرهای داخلی را می‌تواند با قیمت مصوب و براساس قیمت‌های اعلام شده در نرخنامه خریداری کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ایرلاین‌ها در حال حاضر برخی از هزینه‌ها را در داخل کشور به صورت دلاری پرداخت می‌کنند برای مثال هر ایرلاین داخلی هزینه خدمات شرکت فرودگاه‌ها را باید به صورت دلاری به این شرکت دولتی پرداخت کند. اسعدی سامانی تاکید کرد: در این میان فقط چارترکنندگان معترض فروش بلیت پروازهای داخلی با مبنای دلار به اتباع خارجی هستند و جو را مشوش می‌کنند چراکه چارترکنندگان سودهای کلانی از بحث چارتر بلیت مشهد و سایر مسیرهای پرتردد داشتند و نسبت به این اقدام اعتراض دارند.

وی  در پاسخ به این سوال که خود شر‌کت‌های هواپیمایی بلیت‌ها را به صورت چارتر در اختیار چارترکنندگان می‌گذارند، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند از سوی دیگر صندوق توسعه حمل و نقل که قرار بود به گردش مالی شرکت‌های هواپیمایی کمک کند، راه‌اندازی نشد و شرکت‌های هواپیمایی مجبورند که بلیت را در اختیار چارترکنندگان که کارتل‌های صنعت هستند، قرار دهند و امروز به دلیل این شرایط صنعت، سود کلان و قدرت زیادی نصیب چارترکنندگان شده‌ است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.