صفحه اصلی / اسلایدر / رئیس بانک مرکزی: پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن تصویب شد
رئیس بانک مرکزی: پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن تصویب شد

رئیس بانک مرکزی: پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن تصویب شد

کسب و کار نیوز- علی صالح آبادی با اشاره به روند اعطای وام ودیعه مسکن گفت: پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن تصویب شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز چهارشنبه (۱تیر) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با ساماندهی شرایط بازار ارز، اظهار داشت: بانک مرکزی از هفته گذشته در تعاملی که با کانون صرافی ها وصرافی های معتبر و صادر کنندگان داشته است به جمع بندی رسیده که بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه اندازی کند.

وی ادامه داد: از هفته گذشته امکان معاملات توافقی ارز در صرافی ها فراهم شد و از دیروز هم دربازار متشکل ارزی این امکان فراهم شد.

رئیس بانک مرکزی گفت: زمانی که این امکان در بازار متشکل ارزی باشد چون عرضه و تقاضا در سامانه مشخص که در اختیار صرافی ها و بانک ها هم قرار می‌گیرد، طبعا عمق این بازار افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی این است که صادر کنندگان متعددی که علاقه مند هستند ارزی وارد این سامانه کنند و با ما هم مذاکراتی داشته اند، ارز خود را در این سامانه عرضه کنند و خریداران هم‌می توانند خریداری کنند و قیمت ها در این بازار براساس مکانیسم عرضه و تقاضا خواهد بود.

صالح آبادی تصریح کرد:  لذا با عمقی که این بازار پیدا می‌کند می تواند تقاضاهای واقعی که در سطح بازار وجود دارد را به طور مناسب پوشش دهد و در تعادل  و آرامش بازار ارز نقش بسزایی داشته باشد.

وی در پایان افزود: پیش بینی من است که با توجه به این امکانی که فراهم شده و طبق گفته ی خیل عظیمی از صادر کنندگانی که با ما مذاکره کرده اند، در صورت  فراهم شدن این امکان حاضر هستند منابع قابل توجهی را عرضه کنند، این می تواند بازار را به آرامش و ثبات بیشتر برساند.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به وام ودیعه مسکن گفت: پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومانی تسهیلات ودیعه مسکن تصویب شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.