صفحه اصلی / اسلایدر / شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد/کالاهای اساسی سال ۱۴۰۱ کشور تأمین شد
شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد/کالاهای اساسی سال ۱۴۰۱ کشور تأمین شد

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد/کالاهای اساسی سال ۱۴۰۱ کشور تأمین شد

کسب و کار نیوز- با تأمین به‌موقع کالاهای اساسی از محل منابع داخلی و خارجی، میزان خرید گندم، برنج، روغن و شکر به حد مطلوبی رسیده است و تا پایان سال، پاسخگوی نیاز مصرفی کشور خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، با تداوم اجرای برنامه‌های تأمین، علاوه بر خرید گسترده و تضمینی گندم و دانه‌های روغنی به صورت گسترده و ذخیره‌سازی این محصولات، حجم انبوهی از کالاهای اساسی شامل: گندم، برنج، روغن و شکر نیز از ابتدایِ سالِ جاری از خارج، خریداری، وارد و ذخیره شده و به این ترتیب، نیاز مصرفی سال ۱۴۰۱ کشور تأمین شده است. بر اساس این گزارش، برای تداوم زنجیره تأمین کالاهای اساسی، خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در داخل همچنان ادامه دارد، ضمن اینکه واردات کالاهای ضروری نیز از طریق مبادی ورودی و بنادر جنوبی و شمالی به کشور در جریان است.

این گزارش می‌افزاید، امسال همچنین برای تأمین نیاز مصرفی مردم و تنظیم بازار، بیش از دو و نیم میلیون تن انواع کالاهای اساسی در اقصی نقاط کشور توزیع شده که در این میان، بیش از دو میلیون تن گندم برای مصارف واحدهای صنف و صنعت و نانوایی‌ها به این واحدها اختصاص یافته است. گفتنی است، از ابتدای سال جاری تا نیمه خرداد، ۱۸۰ هزار تن شکر سفید و خام، ۱۴۵ هزار تن انواع برنج خارجی و ۸۷ هزار تن انواع روغن خام در ۳۱ استان کشور توزیع شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.