صفحه اصلی / اسلایدر / تعیین مشوق‌های برقی برای صنعت/ برنامه‌ریزی برای تامین برق و جلوگیری از خسارت به صنایع
تعیین مشوق‌های برقی برای صنعت/ برنامه‌ریزی برای تامین برق و جلوگیری از خسارت به صنایع

تعیین مشوق‌های برقی برای صنعت/ برنامه‌ریزی برای تامین برق و جلوگیری از خسارت به صنایع

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای مدیریت مصرف برق صنایع در تابستان مشوق‌هایی پیش‌بینی شده است که اجرای آن به تامین برق در بخش خانگی کمک کرده و از واردشدن خسارت به صنایع نیز جلوگیری می‌کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای مدیریت مصرف برق صنایع در تابستان مشوق‌هایی پیش‌بینی شده است که اجرای آن به تامین برق در بخش خانگی کمک کرده و از واردشدن خسارت به صنایع نیز جلوگیری می‌کند.

«پرویز محمدنژاد» در گفت‌وگو با  ایرنا درباره تمهیداتی که برای جلوگیری از خاموشی‌های بی‌برنامه اندیشیده شده است، افزود: به صنایع اعلام شده اگر تعطیلات سالانه خود را به تابستان منتقل کنند، معادل میزان مصرفی را که در این فصل کاهش داده‌اند به آنها پول داده می‌شود. این نوعی خرید برق از خود مشترک است، یعنی هر صنعت به هر میزانی که کم‌تر مصرف کند، پول آن را دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: این‌ها مشوق‌هایی است که در سال جاری دیده شده و تلاش ما این است که خاموشی‌ها کاهش یافته و با مدیریت صحیح از این مقطع عبور کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: سال گذشته اعلام کردیم که حدود ۱۴ هزار مگاوات کسری در تولید برق داریم و دولت توانست ۴ هزار مگاوات آن را جبران کند.

محمدنژاد ادامه داد: در سال جاری نیز علاوه بر این ۱۴ هزار مگاوات کسری، با رشد مصرف برق نیز مواجه هستیم و جبران این کسری کار سختی است.

برخورد قانونی با دستگاه‌های پرمصرف

وی خاطرنشان کرد: امسال تکالیفی در بخش مدیریت مصرف ابلاغ شده است. همه سازمان‌ها، نهادها، ادارات، بانک‌ها و مجامعی که از برق استفاده می‌کنند، موظف هستند درصد قابل‌ملاحظه‌ای از مصرف خود را کاهش دهند به طوری که ۳۰ درصد در ساعت اداری و ۶۰ درصد در خارج از ساعت اداری باید مصرف برق خود را کاهش یابد؛ در غیر این صورت حتماً با این دستگاه‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: همچنین تمام شرکت‌ها و صنایع بزرگ که مصرف بالایی داشته و مجهز به نیروگاه هستند، باید نیروگاه خود را وارد مدار تولید کرده و بخشی از برق موردنیاز خود را تولید کنند.

به گفته محمدنژاد، تعیین ساعت کاری صنایع نیز از دیگر موضوع‌های حائز اهمیت است، زیرا در حدود ۲۴ ساعت شبانه‌روز به جز پیک ظهر و شب مشکلی در تامین برق نداریم، یعنی میزان تولید بیش از مصرف است، اما در برخی ساعات با مشکل روبرو هستیم که باید بتوانیم میزان مصرف را در این زمان‌ها مدیریت کنیم.

تمرکز ما باید روی مدیریت مصرف باشد

وی با اشاره به اینکه در این صورت نیازی به سرمایه‌گذاری‌های جدید برای تولید برق نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در بحث ساعت کاری صنایع نیز مشوق‌هایی پیش‌بینی شده که اجرای آن کمکی به تامین نیاز برق در بخش خانگی بوده و هم از واردشدن خسارت گسترده به صنایع جلوگیری می‌کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی گفت: باید تمرکز ما بر روی مدیریت مصرف باشد. برای تشویق مردم به‌منظور کاهش مصرف نیز بسته‌های تشویقی دیده شده است. همان گونه که اعلام شده است هر مشترک خانگی که پایین‌تر از الگوی مصرف، از برق استفاده کند به هر میزانی که صرفه‌جویی کرد تا ۵ برابر برق مجانی دریافت خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.