صفحه اصلی / اسلایدر / تدابیر جدید برای انتشار اوراق بدهی و پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس
تدابیر جدید برای انتشار اوراق بدهی و پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد؛

تدابیر جدید برای انتشار اوراق بدهی و پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس



رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تمهیدات خوبی در خصوص انتشار اوراق بدهی و پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس اتخاذ شده است.

 

به گزارش ; کسب و کار نیوز، مجید عشقی امروز در نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس در نماد «تپسی» در بورس با بیان اینکه اظهار داشت: از زمان حضور خود در سازمان بورس به دنبال پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه بودیم، در این مسیر برخی موانع و ابهامات وجود داشت که با کمک بررسی‌های انجام شده توانستیم عرضه این شرکت را در بازار به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در تأمین مالی جمعی باید به ادبیات رایجی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان دست پیدا کنیم، گفت: تأمین مالی جمعی جای زیادی برای کار دارد اما به طور حتم می‌تواند ایفاکننده نقش زیادی در شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری و بلوغ شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله مسائل مهمی است که باید به طور حتم آن را مدنظر قرار دهیم و زمینه توسعه آن را فراهم کنیم، افزود: ۵۰ شرکت وجود دارد که فعالیت آن‌ها مرتبط به شرکت‌های دانش‌بنیان است، در حالی که شرکت تپسی به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

عشقی ادامه داد: عرضه تپسی به‌عنوان شروع راه جدید در بازار سرمایه محسوب می‌شود و باید از این اقدام در بورس به‌عنوان اتفاقی بسیار بزرگ یاد کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: امیدواریم با گذر زمان شاهد شکوفایی هر چه بیشتر دانش‌بنیان‌ها باشیم؛ چراکه این شرکت‌ها می‌توانند زمینه‌ساز ایجاد تحول در اقتصاد کشور باشند.

وی ادامه داد: سازمان بورس به دنبال این است تا شرکت‌های دانش‌بنیان ایفاکننده نقش موثرتری در بازار سرمایه باشند.

عشقی اظهار داشت: همچنین سازمان بورس در تلاش است تا در افزایش تأمین مالی این شرکت‌ها نقش بیشتری را بر عهده داشته باشد.

رئیس سازمان بورس گفت: در سازمان بورس تمهیدات خوبی در خصوص انتشار اوراق بدهی و پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس اتخاذ شده است.

ماه‌های آینده پذیرش استارتاپ‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد

همچنین «میثم فدایی»، مدیرعامل فرابورس ایران در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه بعد از دو سال تلاش امروز میزبان اولین استارتاپ در بازار سرمایه هستیم، گفت: طولانی شدن این فرایند به دلیل اولین بودن و تدوین قوانین و تسهیل شرایط آن بود.

وی اظهار داشت: تاکنون تقاضاهای خوبی از استارتاپ‌ها داشتیم که طی ماه‌های آینده در هیأت پذیرش مورد بررسی و پذیرش قرار خواهند گرفت.

فدایی با بیان اینکه امروز شاهد عرضه نخستین استارتاپ در فرابورس کشور هستیم، گفت: علت اصلی طولانی شدن عرضه تپسی مشکلات و موانعی بود که در این مسیر وجود داشت اما با کمک تیم پر تلاش تپسی و ارکان سازمان بورس از این مرحله عبور کردیم.

مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: در زمینه کشف قیمت تپسی ۴۷ صندوق سرمایه‌گذاری حضور داشتند و جلسه تحلیل و ارزش‌گذاری در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.