صفحه اصلی / اسلایدر / تصمیم جدید برای بازپرداخت بدهی‌های سرخابی‌ها
تصمیم جدید برای بازپرداخت بدهی‌های سرخابی‌ها

تصمیم جدید برای بازپرداخت بدهی‌های سرخابی‌ها

سرپرست دفتر شرکت‌ها و اماده سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: قرار است حداکثر ۲۵ درصد وجوه حاصل از پذیره‌نویسی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای بازپرداخت بدهی‌های دو باشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سرپرست دفتر شرکت‌ها و اماده سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: قرار است حداکثر ۲۵ درصد وجوه حاصل از پذیره‌نویسی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای بازپرداخت بدهی‌های دو باشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

حسین امیررحیمی در گفت و گو با ایسنا، از ارسال تاییدیه حسابرسی باشگاه استقلال در روز گذشته خبر داد و افزود: با توجه به اینکه روز گذشته تاییدیه سازمان حسابرسی به بورس ارسال شد، نماد باشگاه استقلال آماده بازگشایی است و درمورد زمان بازگشایی سازمان فرابورس تصمیم خواهد گرفت. ممکن است این اتفاق در هفته جاری رخ دهد.

وی درمورد باشگاه پرسپولیس نیز توضیح داد: تدوین صورت مالی پرسپولیس با یک مشکل رو به رو بود که حل شد و اکنون این صورت مالی در اختیار سازمان حسابرسی قرار دارد که اگر این سازمان تا ۱۰ روز دیگر تایید دهند نماد باشگاه قابل بازگشایی می شود.

سرپرست دفتر شرکت‌ها و اماده سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی درمورد مشکل مذکور توضیح داد: مشکل عدم قبول درامدهای اسپانسری باشگاه پرسپولیس یا همان عدم شناسایی کامل درامدهای باشگاه بوده است. اگر این درامدها ثبت نمیشد باشگاه زیان ده نشان میداد درحالی که باشگاه سال گذشته سودده بود. با توجه به پیگیری ها و بررسی های انجام شده این موضوع قابل حل است و پرسپولیس میتواند درامدها را به صورت کامل و صحیح در صورت های مالی شش ماهه منعکس کند.

۳۵ درصد وجوه پذیره نویسی صرف بازارگردانی و پرداخت بدهی

امیررحیمی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروهی برای نظارت بر نحوه هزینه منابع حاصل از پذیره نویسی گفت: این کارگروه تشکیل شده است و اعضای آن رئیس نماینده ای ازخصوصی سازی، معاون وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل هر باشگاه هستند. درواقع یک کارگروه جدا برای پرسپولیس و یک کارگروه نیز برای استقلال تشکیل شده است. برای هرکدام از باشگاه ها نیز یک جلسه تشکیل شده است و در این جلسه ۱۰ درصد برای بازارگردانی نماد و حداکثر ۲۵ درصد برای بازپرداخت بدهی های دو باشگاه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر کلا ۳۵ درصد از منابع حاصل از پذیره نویسی طرف بازارگردانی و بازپرداخت بدیه ها می شود. درمورد باقی مانده منابع نیز باید کمیته سرمایه گذاری طرح های سرمایه گذاری را بررسی و تصمیم بگیرد که منابع کجا هزینه شود.

بر اساس این گزارش، فرایند پذیره نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ۲۸ اسفندماه سال گذشته به پایان رسید که باعث شد ۳۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عاید باشگاه پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان نیز عاید باشگاه استقلال شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.