صفحه اصلی / اصناف / برندها / ایده‌های برتر در نخستین رویداد استارت‌آپی صنعت نوشیدنی معرفی شدند
ایده‌های برتر در نخستین رویداد استارت‌آپی صنعت نوشیدنی معرفی شدند

ایده‌های برتر در نخستین رویداد استارت‌آپی صنعت نوشیدنی معرفی شدند

نخستین رویداد شتاب استارت‌آپی در حوزه صنایع نوشیدنی با مشارکت مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد و شرکت عالیفرد، روز چهارشنبه 11 خردادماه، در محل هتل اوین تهران با حضور مسئولین عالی‌رتبه دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، پارک علم و فناوری استان البرز، مدیران ارشد شرکت عالیفرد، مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره گروه صنعتی سن ایچ برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نخستین رویداد شتاب استارت‌آپی در حوزه صنایع نوشیدنی با مشارکت مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد و شرکت عالیفرد، روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه، در محل هتل اوین تهران با حضور مسئولین عالی‌رتبه دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، پارک علم و فناوری استان البرز، مدیران ارشد شرکت عالیفرد، مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد و نایب ‌رئیس هیئت‌ مدیره گروه صنعتی سن ایچ برگزار شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد، ۱۲۰ ایده از سراسر کشور در مرحله نخست مورد ارزیابی قرار گرفتند و از این تعداد، ۱۷ ایده به مرحله دوم راه یافتند. در ادامه این رویداد، ۸ ایده توسط داوران منتخب از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های معتبر کشور، مورد ارزیابی قرار گرفت و در مرحله داوری نهایی، ۳ ایده به‌عنوان ایده‌های برتر انتخاب شدند.
گفتنی است که ایده‌های برتر ارائه شده در مراسم اختتامیه، از سوی گروه صنعتی سن ایچ مورد حمایت و سرمایه‌گذاری قرار خواهند گرفت.
۳ ایده برتر در زمینه، به‌کارگیری فرمانتور و فرمانتاسیون در صنعت نوشیدنی، استخراج رنگ‌دانه از پسماند میوه و تولید ویتامین B12 با استفاده از پروپیونی باکتریوم و اضافه‌کردن این ویتامین به نوشیدنی‌ها ارائه شدند.
در جریان این رویداد، دکتر تورج زه فروش، ریاست مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد، با اشاره به تاریخچه این مرکز گفت: «بررسی تاریخچه تأسیس مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد، به‌خوبی نشان می‌دهد که این مرکز، اولین دانشگاه علمی کاربردی در ایران است که توسط مرحوم حاج حسین عالیزاد، بنیان‌گذار گروه صنعتی سن ایچ در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد، ایشان می‌دانستند که این صنعت نیاز به پژوهش و آموزش به شیوه‌های جدید دارد».

وی خاطرنشان کرد که این مرکز با دو رشته و ۶۰ دانشجو، فعالیت خود را در سال ۱۳۷۶ آغاز کرد و در مهرماه ۱۴۰۱ با ۲۷ رشته به کار خود ادامه خواهد داد.

نکته حائز اهمیت این است که در یک سال اخیر ۳۸ کارگاه تخصصی در این مرکز برگزار شده است و هم‌زمان ۶ استارت‌آپ با مشارکت شرکت‌های، شیوا، سن ایچ، سایه‌سمن و مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد فعالیت می‌کنند.

شایان‌ذکر است، گروه صنعتی سن ایچ بر این امر واقف است که استارت‌آپ‌ها، طرح‌های نوین را ارائه می‌دهند و در نتیجه این استارت‌آپ‌ها هستند که اگر به‌درستی و با برنامه‌ریزی دقیق اجرا و هدایت شوند، در مسیر توسعه صنعت نوشیدنی ایران، بسیار مؤثر و مفید خواهند بود.

در ادامه مراسم، دکتر صدر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، با اشاره به این موضوع که شعار و هدف ما کارآفرینی و اشتغال‌زایی در بین دانشجویان است گفت: «بابت تحقق این هدف، تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا به نتایج مطلوب دست‌یابیم. چرا که هدف نهایی ما پرورش افرادی جهت ارائه دادن ایده‌های خلاقانه و جدید و صنعتی کردن آن ایده‌ها است.»

وی افزود: محصول دانش‌بنیان از این رویدادها خارج می‌شود و این رویدادها و نهایی کردن آن‌ها به عهده ما است و با تمام قوا از این رویدادها و استارت‌آپ‌ها استقبال و پشتیبانی می‌کنیم تا به نتایج معقول و مطلوب دست‌یابیم.

 

سپس دکتر بختیاری معاون پارک علم و فناوری استان البرز، به ارتباط و فعالیت مستمر و اثربخش صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: «استفاده از نخبگان در مراکز باعث می‌شود زمان را اداره کنیم و هزینه‌ها را کاهش دهیم.» وی خواستار فعالیت این نخبگان در صنعت شد.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.