صفحه اصلی / اسلایدر / سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد/به منتخبان ذخیره هم این دوره خودرو می‌دهیم
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد/به منتخبان ذخیره هم این دوره خودرو می‌دهیم

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد/به منتخبان ذخیره هم این دوره خودرو می‌دهیم

کسب و کار نیوز- سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر اینکه مشخص نشدن منتخبان ذخیره از منتخبان اصلی، علت اصلی مشکل پیش آماده در اعلام نتایج اولین دوره فروش خودرو یکپارچه بوده است، اعلام کرد به منتخبان ذخیره این دوره نیز در قالب طرح‌های مشخص خودرو تخصیص داده خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در دو روز گذشته تعدادی از افراد شرکت‌کننده در اولین طرح فروش خودرو در قالب طرح تخصیص یکپارچه خودرو، از موضوعی مشترک گلایه داشتند. ‌این افراد، پس از اعلام نتایح در روز ۱۱ خرداد به عنوان منتخب اول (اصلی) اولین فروش خودرو در این  سامانه مشخص شده بودند اما سپس وضعیت منتخب بودن آن‌ها به رزرو تغییر کرده بوده و با پیام “شما جزو منتخبین رزرو قرعه‌کشی  این دوره سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  هستید” مواجه شده‌ بودند.

همانطور که روز گذشته نیز تاکید شد، مشخص است، مشکل پیش آمده به عدم تفکیک برندگان اصلی از منتخبان رزرو مربوط می‌شود.

در این رابطه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ با اظهارنظر صدیف بیک‌زاده-رئیس این سازمان- اعلام کرده است: به‌ جهت جلوگیری از قرعه‌کشی‌های دوباره در یک فرآیند تخصیص، حدود ۱۲ هزار نفر به عنوان منتخبان ذخیره مشخص شدند؛ اما این موضوع به‌صورت شفاف در سامانه تخصیص یکپارچه خودرو، مشخص نشد و ابهاماتی ایجاد کرد.  

وی افزود: هماهنگی‌های لازم در راستای رفع دغدغه‌های ایجاد شده برای کسانی که به عنوان منتخب ذخیره مشخص شده‌اند، صورت گرفته تا در قالب سازو کار مشخصی، فرآیند تحویل خودرو با طرح‌هایی همچون فروش‌فوری، فوق‌العاده و پیش‌فروش که توسط خودروسازان اعلام شده است و منتخبان نیز  برای آن‌ها ثبت نام کرده‌اند، پیگیری شود و برای آنان از سوی وزارت صمت تخصیص خودرو در قالب این طرح‌ها، انجام شود.

رئیس سازمان حمایت خاطر نشان کرد: تعیین منتخبان ذخیره از این روی است که اگر به هر علتی منتخبان اصلی، فرآیند خرید خودرو را در زمان تعیین شده تکمیل نکرده یا وجه را واریز نکنند، این افراد جایگزین شوند؛ اما در سامانه یکپارچه، نفر اصلی یا ذخیره بودن مشخص نشد و متأسفانه اطلاع‌رسانی نادرست از سوی برخی خودروسازان نیز بر این ابهام‌ها دامن زد و نگرانی‌ها را دوچندان کرد.  

بیک‌زاده با بیان اینکه تغییر رویه تخصیص خودرو، اعمال نظارت‌های شدید و شفاف‌سازی نیز فشار مضاعفی را بر سیستم جدید تخصیص خودرو وارد کرده بود که پیش از این، کنترل‌ها و نظارت به این حد نبوده است، گفت: در فرآیند تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه طراحی شده، مقرر شده بود در گام نخست، کنترل‌ها و نظارت‌های لازم انجام شود تا متقاضیان دارای شرایط به عنوان منتخبان اصلی تخصیص خودرو معرفی شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.