صفحه اصلی / اصناف / در شرایطی کنونی خریداری در بازار نیست/تداوم رکود در بازار خودرو
در شرایطی کنونی خریداری در بازار نیست/تداوم رکود در بازار خودرو

در شرایطی کنونی خریداری در بازار نیست/تداوم رکود در بازار خودرو

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه نمايشگاه‌ داران خودرو تهران با اشاره به ثبات نسبي قيمت‌ها در دو هفته گذشته، بازار خودروي پايتخت را راکد توصيف کرد و گفت: خريداري در بازار با قيمت‌هاي فعلي وجود ندارد. سعيد موتمني رئيس اتحاديه نمايشگاه داران خودرو تهران افزود: روند قيمتها در بازار خودرو طي دو هفته اخير، با ثبات و در برخي خودروها با کمي افزايش همراه بوده است. وي بيان داشت: همچنان عرضه خودروسازان کم است و پاسخگوي نياز بازار نيست؛ همچنين افزايش نرخ ارز سبب شده تا فروشندگان قيمتهاي بالاتري براي خودروهاي خود اعلام کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، این مقام صنفی اظهار داشت: در روزهای اخیر برخی رسانهها و همچنین در فضای مجازی از کاهش ۴۰ میلیون تومانی قیمت سمند خبر داده بودند که درست نیست. وی ادامه داد: سمند به دلیل برخی مشکلات از سوی سازمان ملی استاندارد با توقف تولید همراه شده و شمارهگذاری نیز نمیشود، با این حال امروز قیمت آن در بازار همچون ۲ هفته گذشته در محدوده ۳۰۱ میلیون تومان بود.

موتمنی تاکید کرد: قیمت سایر خودروها نیز تفاوت آنچنانی نسبت به دو هفته گذشته تجربه نکرده است، با این حال به دلیل افزایش جزئی نرخ ارز قیمتهای اعلامی توسط فروشندگان در فضای مجازی کمی بالاتر از قیمتهای دو هفته اخیر است، البته خریداران نیز در بازار اقدام به خرید نمیکند و به نوعی خریدار نیست.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران یادآور شد: در بازار خودروهای خارجی نیز با وجود پایان ممنوعیت واردات، از آنجایی که هنوز دستورالعمل و جزئیات واردات مشخص نشده، هیچ تحرک خاصی را شاهد نیستیم؛ بر این اساس هم قیمتهای اعلامی فروش بالاست و هم عدهای برای حفظ ارزش پولشان اقدام به خرید می کنند. وی اضافه کرد: در۱۰ سال گذشته قیمت جهانی انواع خودرو تغییر چندانی را تجربه نکرده است و اینکه عدهای عنوان میکنند قیمت خودروی خارجی افزایش داشته، مربوط به بازار است و نه قیمت فروش شرکتها.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.