صفحه اصلی / اصناف / با کمپینِ نخریدن، قیمت‌ها ارزان نمی‌شود/تهدید بازار اشتغال کارگران نانوایان صنعتی
با کمپینِ نخریدن، قیمت‌ها ارزان نمی‌شود/تهدید بازار اشتغال کارگران نانوایان صنعتی

با کمپینِ نخریدن، قیمت‌ها ارزان نمی‌شود/تهدید بازار اشتغال کارگران نانوایان صنعتی

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه نان‌هاي فانتزي (حجيم و نيمه حجيم) تهران گفت: برخي گمان مي‌کنند اگر نخرند تغييري ايجاد مي‌شود. هنگامي که تقاضا به هر دليل حتي راه اندازي کمپين نخريدن کاهش يابد، عرضه نيز کاهش مي‌يابد و بنگاه اقتصادي هنگامي که متقاضي براي توليدات خود نداشته باشد، دليل و انگيزه‌اي براي توليد ندارد و تعطيل مي‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدجواد کرمی رئیس اتحادیه نانهای فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) تهران از کمپین نخریدن انتقاد کرد و گفت: وقتی قیمتها بالا رفته و تولید گران تمام میشود، انتظار اینکه با راه انداختن کمپین تحریم و نخریدن یک کالا، قیمتها کنترل شود، انتظاری غیره منطقی و البته نشدنی است. محمدجواد کرمی از ۱۰ برابر شدن قیمت آرد نانواییهای صنعتی خبرداد و گفت: قیمت نان صنعتی هم متناسب با افزایش قیمت آرد گران می شود. وی با تاکید بر اینکه وقتی قیمت مواد اولیه ۱۰ برابر میشود، باید قیمت نان هم رشد کند، گفت: مگر فقط قیمت نان صنعتی بالا رفته است، چرا سراغ دیگر کالاها نمیروند که بدون حساب و کتاب گران میشود.

رئیس اتحادیه نانهای فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) تهران با اشاره به افزایش قیمت دلار و طلا گفت: چرا مردم برای کنترل قیمت دلار و سکه کمپین نخریدن راه نمیاندازند، مگر دلار و طلا مواد اولیه دارد که گران بشود؟ در اصل چه دلیلی برای گران شدن طلا و دلار وجود دارد. وی رابطه اقتصادی بر پایه عرضه و تقاضا را تشریح کرد و گفت: برخی گمان میکنند اگر نخرند تغییری ایجاد میشود. هنگامی که تقاضا به هر دلیل حتی راهاندازی کمپین نخریدن کاهش یابد، عرضه نیز کاهش مییابد و بنگاه اقتصادی هنگامی که متقاضی برای تولیدات خود نداشته باشد، دلیل و انگیزهای برای تولید ندارد و تعطیل میکند.

رئیس اتحادیه نانهای فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) تهران با انتقاد از نحوه اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: اگر بپذیریم که این تصمیم خوبی بود و باید اجرا میشد، اما باید بپذیریم که در اجرا مشکل داشت و به همین دلیل با اعتراضهای گسترده روبرو شد. وی نسبت به از بین رفتن برخی صنوف با افزایش یکباره قیمتهای ناشی هشدار داد و گفت: یک تصمیم تبعات گستردهای دارد و حتی می تواند خطرناک باشد.

کرمی از تهدید بازار اشتغال در نانوایان صنعتی خبر داد و گفت: وقتی مردم نان صنعتی نخرند یا نتوانند بخرند، نانوایان صنعتی که بازار فروش خود را از دست داده اند، ناچار میشوند نیروی کار را اخراج کنند. وی با تاکید بر اینکه کارگر وظیفه شناس و کوشا برای هر تولیدکنندهای با ارزش است، گفت: برخی از نانوایان صنعتی به کارگرانشان گفتهاند که فعلا سر کار حاضر نشوند تا تکلیف وضعیت آرد برای نانهای صنعتی روشن شود. رئیس اتحادیه نانهای فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) تهران با اعلام اینکه سهم نان صنعتی در سفره مردم ۱۰ درصد است، گفت: استقبال مردم از نان صنعتی رو به گسترش بود و در کلانشهرها همچون تهران ۱۸ درصد مردم از نانهای صنعتی استفاده میکردند، اما به نظر میرسد مردم از سرناچاری به سوی نان سنتی بروند.

وی گفت: هر واحد تولید نان صنعتی به طور متوسط هشت کارگر دارد که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شده دست به تعدیل نیرو بزند و اگر چارهاندیشی نشود و نانواییهای صنعتی همچنان با رکود رو به رو باشند، در آینده نه چندان دور باید شاهد بحران در این صنعت باشیم. کرمی گفت: ظاهرا دولت بنا دارد نان را با کارت توزیع کند و در چند استان این تصمیم را اجرایی کرده، در حالی که می توانست نگاه به نانوایی سنتی و صنعتی به یک اندازه باشد و این حق انتخاب را به مردم بدهد که نان سنتی مصرف کنند یا نان صنعتی بخرند.

وی از تامین ۸۰ درصد نان کشور به وسیله نانوایان سنتی خبرداد و گفت: نانوایان صنعتی ۴۰۰ هزار تن در سال آرد مصرف میکنند در حالی که نانوایان سنتی ۱۰ میلیون تن در سال آرد استفاده می کنند. رئیس اتحادیه نانهای فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) تهران با اعلام اینکه یک کیسه آرد ۵۰ کیلویی ۳۴ هزار تومان است، گفت: یک کیسه آرد برای تولیدکنندگان نان های صنعتی ۶۴۰ هزار تومان شده یعنی یک کیسه آرد ۶۰۰ هزار تومان گرانتر است.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.