صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تغییر ساعت کار اداری ۱۲۰۰ مگاوات مصرف برق را کاهش می‌دهد/ شرط عدم قطعی تابستان چیست؟
تغییر ساعت کار اداری ۱۲۰۰ مگاوات مصرف برق را کاهش می‌دهد/ شرط عدم قطعی تابستان چیست؟

تغییر ساعت کار اداری ۱۲۰۰ مگاوات مصرف برق را کاهش می‌دهد/ شرط عدم قطعی تابستان چیست؟

سخنگوی صنعت برق گفت: صورتحساب مشترکی که ۴۰۰ کیلووات مصرف برق داشته باشد و مصرف را به حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت برساند تا حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند یعنی با ۳۰ درصد کاهش، ۶۰ درصد کاهش صورتحساب خواهد داشت.

مصطفی رجبی‌مشهدی درباره تاثیر تغییر ساعات کار اداری بر کاهش مصرف برق اظهار داشت: در صورتی که ساعت کار اداری تغییر کند و وسایل سرمایشی بعد از خاتمه کار به طور کامل خاموش شوند، پیش‌بینی ما این است در کل کشور حداقل ۱۲۰۰ مگاوات از این محل صرفه‌جویی شود، بر اساس مصوبه هیات وزیران استانداران در خصوص اصلاح ساعت کار مجازند و اکنون در حال بررسی پیشنهادات شرکت‌های توزیع نیروی برق برای اصلاح ساعات کار ادارات هستند.

مشترکان پرمصرف چقدر پول بیشتری پرداخت می‌کنند؟

 وی درباره تاثیر افزایش تعرفه پرمصرف‌ها بر کاهش میزان مصرف گفت: بسته به اینکه هر مشترک چقدر بیش از الگوی تعیین‌شده مصرف برق داشته باشد، تعرفه‌های خانگی به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند، کسانی که تا ۱.۵ برابر الگو مصرف می‌کنند ۱.۵ برابر هزینه تامین برق را باید بپردازند، کسانی که ۱.۵ تا ۲.۵ برابر بیشتر از الگو مصرف دارند باید ۲.۵ برابر بیشتر بابت مصرف برق پرداخت کنند و کسانی که بیش از ۲ برابر مصرف برق داشته باشند میزان مازاد بیش از دو برابر با ضریب ۳ برابر محاسبه می‌شود، بنابراین اگر مشترکان خانگی مصرف خود را کاهش دهند صورتحساب‌شان به صورت پلکانی کاهش پیدا خواهد کرد.

۳۰ درصد کاهش مصرف ۶۰ درصد صورتحساب‌ها را کم می‌کند

سخنگوی صنعت برق گفت: طبق محاسبات ما در مناطق عادی که ۸۰ درصد کل کشور را به خود اختصاص می‌دهند صورتحساب مشترکی که ۴۰۰ کیلووات مصرف برق داشته باشد و مصرف را به حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت برساند تا حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند یعنی با ۳۰ درصد کاهش ۶۰ درصد کاهش صورتحساب خواهد داشت.

۱۵ درصد کاهش مصرف؛ در صورت رعایت الگو

وی پیش‌بینی کرد که پرمصرف‌ها با رعایت الگوی مصرف می‌توانند ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف برق کشور را کاهش دهند تا تاثیر بسزایی در تامین برق پایدار سایر مشترکین داشته باشد.

رجبی‌مشهدی با بیان اینکه میزان کمبود برق در تابستان سال جاری به شرایط دمایی و میزان مصرف کشور دارد، خاطرنشان کرد: ما سعی داریم در تمام کشور برق مورد نیاز تامین شود و پیش‌بینی ما برای تابستان این است که با همکاری مشترین خانگی پرمصرف، کشاورزی و صنعت بدون مشکل عبور کنیم.

تعرفه کشاورزان چگونه رایگان می‌شود؟

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی نیز بیان داشت: طرح‌های تشویقی برای کشاورزی به این شکل است که کسانی که تفاهمنامه امضا کرده‌اند با کاهش مصرف می‌توانند از تعرفه رایگان برخوردار باشند، یعنی با کاهش مصرف در ۵ ساعت از شبانه‌روز می‌توانیم تابستان را با محدودیت کمتری پشت سر بگذاریم.

تابستان برق قطع می‌شود؟

سخنگوی صنعت برق درباره احتمال اعمال محدودیت و خاموشی برای بخش خانگی در تابستان پیش‌رو گفت: برنامه‌ریزی ما این است که اگر همه مشترکان همکاری کنند بتوانیم تابستان را بدون مشکل پشت‌سر بگذاریم ولی الزام این است که مشترکان خانگی حتما رعایت کنند، ۵۰ درصد برق در بخش خانگی توسط مشترکانی که بیش از الگو مصرف برق دارند، مصرف می‌شود، بعبارت دیگر اگر همین بخش مصرف خود را به زیر الگو برسانند ما می‌توانیم به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش مصرف داشته باشیم و تابستان را بدون مشکل و با حداقل محدودیت سپری کنیم.

امسال اوضاع برق صنایع چگونه است؟

وی درباره تامین برق مشترکان سیمانی و فولادی و کل صنایع کشور خاطرنشان کرد: بنا بر این است که صنایع تعمیرات که سالانه خود را در دوره اوج بار انجام دهند، از قبل اطلاع‌رسانی شده و این زمینه فراهم شده که روی تولید خودشان برنامه‌ریزی کنند و ما نیز بتوانیم در ساعات دیگر که محدودیت کمتری داریم، انرژی مورد نیازشان را به صورت پایدار برای تولید محصولات در اختیار داشته باشند و از این بابت دچار محدودیت نشوند.

رجبی‌مشهدی یادآور شد: باید همگی دست به دست هم بدهیم تا با همکاری بتوانیم روزهای گرم و تابستان امسال را پشت سر بگذاریم تا ضمن اینکه شبکه سراسری در شرایط پایداری قرار گیرد حداکثر انرژی مورد نیاز بخش‌های مختلف تامین شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ایران به عنوان سومین تولید کننده بزرگ اوپک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.