صفحه اصلی / اجتماعی / علت عدم شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی مشخص شد
علت عدم شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی مشخص شد

علت عدم شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی مشخص شد

رئیس پلیس راهور گفت: خودرویی که محصول ۱۴۰۰ است شماره شاسی‌اش با گروه m شماره شده و باید به سال ۱۴۰۰ پلاک شود و ما نمی‌توانیم خودرویی را یک سال در کارخانه، فضای باز یا پارکینگ قرار داشته را با مدل ۱۴۰۱ پلاک کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در حاشیه دیدار مردمی در مرکز نظارت همگانی فراجا (۱۹۷ ) با بیان اینکه این جلسه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شده و همکاران پاسخگوی مراجعان بوده اند به موضوعات مطرح شده اشاره و اظهار داشت: گواهینامه، شماره گذاری خودرو، تصادفات و … بیشترین موضوعانی بودند که از سوی مردم مطرح شدند.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۸ میلیون خدمت توسط پلیس راهور به مردم ارائه شد، تصریح کرد: مردم در حوزه اقتصادی مشکل دارند و ما تلاش کردیم تا جایی که قانون به ما اجازه می دهد با مردم در زمینه جرایم مراعات داشته باشیم؛ براین اساس تمام کسانی وسایل نقلیه شان در پارکینگ توقیف است می توانند از طریق اقساط جرایم خود را پرداخت کنند؛ حتی کسانی که مشمول توقیفات رسوبی نمی شوند نیز می‌توانند با اخذ تعهد جریمه را به صورت قسطی با هر میزان مبلغ پرداخت کنند.

وی با بیان این مطلب که حدود۲۹۳هزار دستگاه موتور و ۱۰۹ هزار خودرو در پارکینگ ها وجود دارند درباره عدم شماره‌گذاری خودروها گفت: در حال حاضر در انبار ایران خودو ۷۰ هزار و در انبار سایپا۶۰هزار پلاک انباشت داریم.

هادیان فر تصریح کرد:خودرویی که محصول ۱۴۰۰ است شماره شاسی‌اش با گروه m شماره شده و باید به سال ۱۴۰۰ پلاک شود؛ شماره شاسی خودروها در حال حاضر گروه n است و نمی توان خودرویی که یکسال در پارکینگ بوده را به سال ۱۴۰۱ شماره کنیم. خودروسازان باید مبلغی را کسر کند و خودرو را به سال ۱۴۰۰ به مردم تحویل دهند.

وی ادامه داد: مردم هر میزان مبلغ جریمه دارند می توانند به صورت تدریجی پرداخت کنند و خودروهای بیش از سه میلیون تومان جریمه سریعتر برای پرداخت تدریجی اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تمهیدات پلیس راهور در تعطیلات پیش رو گفت: در مجموعه حرم مطهر طرح عملیاتی آماده شده و اطلاع رسانی می شود که شامل جانمایی خودروهای سواری و پارکینگ‌هاست.

وی گفت: ما در اعمال محدودیت ها سعی کردیم به دلیل پروازها بجز زمان مراسم، اقل محدودیت را در نظر بگیریم.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور به اتوبوس هایی که وظیفه تردد زائران را برعهده دارند اشاره کرد و گفت: تمام اتوبوس‌هایی که از شمال می آیند باید از محور هراز و فیروزکوه تردد کنند و تردد اتوبوس‌ها از محور چالوس ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین اعلام کردیم اتوبوس هایی که به صورت کاروانی حرکت می کنند با اسکورت پلیس همراه باشد تا مشکلی ایجاد نشود. همه سازمانها نیز برای اعزام زائران باید از اتوبوس های بین شهری استفاده کنند؛ از تردد اتوبوس سازمانهایی که سیستم پایش نداشته‌باشد جلوگیری می شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.