صفحه اصلی / حقوق قضایی / آیا علی دیواندری تبرئه شده است؟
آیا علی دیواندری تبرئه شده است؟

آیا علی دیواندری تبرئه شده است؟

علی دیواندری -مدیرعامل سابق بانک‌های ملت و پارسیان و از متهمان اخلال در نظام اقتصادی در پرونده اکبر طبری- که پیش تر برای او و هشت متهم دیگر بیست و چهار جلسه دادگاه تشکیل و در نهایت به حبس محکوم و روانه زندان شده بود، طبق اخباری برخی رسانه‌ها "تبرئه" شده است. قوه قضاییه هنوز خبری رسمی در این باره منتشر نکرده تا معلوم شود دیواندری دوسال پس از محکومیت چگونه تبرئه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی موحد برگزار شد.

طبق کیفرخواست صادره علی دیواندری، فرزند محمد، آزاد به لحاظ تودیع وثیقه، ۴۶ ساله، استاد دانشگاه به مشارکت در اخلال عمده نظام اقتصادی از طریق تشکیل و سرکردگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت به بانک ملت و  پارسیان به مبلغ ١۶ هزار دلار و مشارکت در قاچاق حرفه‌ای ارز از طریق سفرهای محرمانه و دریافت مبلغ ۵۰ هزار یورو از طریق شرکت داریس متهم بود.

در پایان بیست و چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان فساد اقتصادی بانک ملت و پارسیان در ۸ بهمن ۹۸  قاضی موحد از اتمام قرار وثیقه متهم ردیف اول علی دیواندری، متهم ابوالحسنی و متهم مختاری خبر داد. این متهم در گذشته با قرار وثیقه ۵ میلیاردی آزاد بود.

علی دیوانداری مدیرعامل پیشین بانک ملت و دیگر محکومین پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور با حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی، در  ۱۸ خرداد ۱۳۹۹  به زندان معرفی شد.

امروز ۹ خرداد سال ۱۴۰۱ در رسانه ها اعلام شد که علی دیواندری از اتهامات وارده تبرئه شده است خبر مهمی که قوه قضاییه هنوز نسبت به آن واکنشی نداشته است.

همچنین مطالعه کنید:

پذیرش اعاده دادرسی در پرونده جعفر پناهی

صالح نیک بخت در این باره گفت: دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی ما را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.