صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / فیزیوتراپی در منزل برای چه کسانی قابل انجام است؟
فیزیوتراپی در منزل برای چه کسانی قابل انجام است؟

فیزیوتراپی در منزل برای چه کسانی قابل انجام است؟

فیزیوتراپی در منزل هم در پیشگیری و هم در مراقبت های بعدی مهم است.ریشه های فیزیوتراپی در ژیمناستیک نهفته است که در حدود سال 1900 در اسپا ارائه می شد و به "فیزیوتراپی" معروف بود.

فیزیوتراپی اساساً شامل روش های درمانی فعال و غیرفعال است. تمرکز بر روی حرکت و پوسچر درمانی از یک طرف، از طرف دیگر فیزیوتراپی ( ماساژهای اصلاحی ، آب درمانی، اولتراسوند درمانی، کاربردهای آب، درمان های حرارتی و موارد دیگر) است. فیزیوتراپی در پیشگیری، درمان بیماری ها، توانبخشی و در زمینه تسکین دهنده استفاده می شود.

خلاصه
فیزیوتراپی ترکیبی از حرکت درمانی و پوسچر درمانی با عناصر فیزیوتراپی مانند ماساژهای شفابخش یا درمان های حرارتی است.
به لطف ورزش منظم و یادگیری هدفمند دنباله‌های حرکتی سالم‌تر، درد باید در کوتاه‌مدت و درازمدت تسکین یابد.
مهم است که تمریناتی را که یاد گرفته اید، حتی پس از پایان درمان تحت نظارت، به طور منظم تکرار کنید.

فیزیوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟
فیزیوتراپی در پیشگیری و مراقبت های بعدی اهمیت زیادی دارد و از جمله موارد زیر استفاده می شود:

⦁ جلوگیری از آسیب وضعیت بدن
⦁ برای بازیابی تحرک پس از یک تصادف یا یک بیماری عصبی
⦁ فیزیوتراپی پس از سکته
⦁ کاهش اختلالات اسکلتی عضلانی
⦁ تقویت تحرک در کودکان مبتلا به اختلالات رشدی
⦁ برای تسکین درد (به عنوان مثال: کمردرد مزمن)
⦁ متابولیسم و ​​گردش خون را تقویت کنید
⦁ بهبود هماهنگی، قدرت و استقامت
⦁ برای حفظ تحرک

فیزیوتراپی در کجا استفاده می شود؟
با توجه به مفاهیم متنوع و زیر حوزه های فیزیوتراپی، گزینه های درمانی به تمام زمینه های پزشکی گسترش می یابد:

⦁ داخلی
⦁ ریه
⦁ قلب و عروق
⦁ انواع جراحی

در بیماران قلبی عروقی از فیزیوتراپی به عنوان استقامت و ورزش درمانی برای بهبود عملکردهای فیزیکی مانند فعالیت قلبی و در نتیجه گردش خون استفاده می شود.
در بیماری های ریوی ،درمان تنفسی عامل مهمی است. خاصیت ارتجاعی ریه ها باید حفظ شود و عمق تنفس باید آموزش داده شود. اگر برای مدت طولانی در بستر هستید، این نیز برای جلوگیری از ذات الریه ضروری است.
در مورد روماتیسم، مفاصل، ماهیچه ها و تاندون ها تحت تاثیر التهاب قرار می گیرند. در نتیجه کل توالی حرکت می تواند مختل شود. این جایی است که فیزیوتراپی برای جلوگیری از تنش یا تسکین وضعیت بدن، برای تسکین درد از طریق حرکت و حفظ عملکرد مفصل وارد عمل می‌شود.
در بیماری‌های وریدها و شریان‌ها، متابولیسم یا اندام‌های گوارشی، فیزیوتراپی می‌تواند از طریق ماساژ ، تخلیه لنفاوی یا برنامه‌های گرم-سرد (تمرین عروقی) بهبود یابد.
در جراحی، از فیزیوتراپی در منزل استفاده می شود، به عنوان مثال، پس از آسیب های تاندون، پس از عمل قلب یا ریه برای جلوگیری از آسیب ناشی از طولانی مدت دراز کشیدن، در تمرین راه رفتن پس از قطع عضو یا برای بهبود تحرک پس از یک عمل (مانند شکستگی استخوان، پس از جراحی)، برای بازیابی و درمان اسکارهای ایجاد شده نیز بخشی از فیزیوتراپی است تا بافت اطراف دوباره انعطاف پذیر شود و در نتیجه حرکت بهبود یابد.

عصب شناسی
در جریان بیماری های عصبی (بیماری پارکینسون ، مولتیپل اسکلروزیس ، سکته مغزی ، ترومای جمجمه ای یا بعد از عمل های عصبی)، اختلالات حرکتی و سیستم کنترل و همچنین رفتار و تجربه اغلب رخ می دهد. پس از ارزیابی گسترده، فیزیوتراپیست مبتلایان را با اقداماتی متناسب با فردی، مانند تمرین راه رفتن عملکردی، درمان می کند. همکاری بین رشته ای، استفاده از وسایل کمکی و مشارکت بستگان بخشی از درمان است.

مراقبت شدید
افراد مبتلا در بخش مراقبت های ویژه اغلب بیهوش هستند یا با داروهای آرام بخش درمان می شوند. عدم تحرک برای مدت طولانی عوامل خطر را افزایش می دهد، به عنوان مثال برای ترومبوز ، دکوبیتوس (زخم بستر)، ضعف عضلانی یا ذات الریه. فیزیوتراپیست ها بدن افراد بیهوش را به صورت غیر فعال حرکت می دهند، یعنی بدون کمک بیمار یا به تدریج بیماران هوشیار را برای نشستن، ایستادن و راه رفتن کمک می کنند. این می تواند به طور مثبت بر عوامل خطر تأثیر بگذارد، بلکه بر درد و رفاه عمومی نیز تأثیر می گذارد.

ارتوپدی، تروماتولوژی
فیزیوتراپی اختلالات عملکردی عضلات و مفاصل را در زمینه ارتوپدی و تروماتولوژی درمان می کند. بعد از اعمال ارتوپدی (زانو، مفصل ران، فتق دیسک ، بیماری های ستون فقرات و غیره) یا ضربه (مثلاً دررفتگی، شکستگی) برای بازگرداندن تحرک استفاده می شود. در ارتوپدی، فیزیوتراپی همچنین مسئول بهبود مشکلات وضعیت بدنی مانند ناهنجاری های پا (صفحه کف پا) یا انحنای ستون فقرات است. مشاوره در زندگی روزمره و محل کار (نشستن، دراز کشیدن، راه رفتن، ایستادن) نیز در اینجا نقش دارد. آموزش احساس برای بدن خود – آگاهی از بدن – یک جزء درمانی تعیین کننده برای این است.
طب سالمندی
در زمینه طب سالمندی، فیزیوتراپی از یک سو هدفش این است که افراد مسن تا زمانی که ممکن است متحرک و مستقل بمانند. از سوی دیگر، فیزیوتراپی در ناحیه سالمندی نیز با تمام جنبه های آن، مانند تحرک مجدد افراد مبتلا (پس از سکته، شکستگی گردن فمور و …) با توجه ویژه به بیماری های متعدد موجود، مورد استفاده قرار می گیرد.

ورزش ها
صدمات یا فشار بیش از حد: اینها شایع ترین شکایاتی هستند که ورزشکاران به درمان فیزیوتراپی نیاز دارند. به عنوان مثال، آرنج تنیس بازان ، عواقب آسیب به مینیسک یا شست اسکی را می توان با تمرینات هماهنگ درمان کرد. با این حال، فیزیوتراپیست ها برای تمرینات تقویتی در مسابقات نیز نیاز دارند تا گروه های عضلانی خاصی با تمرینات و تجهیزات خاص آموزش داده شوند. بسته به اینکه آیا الگوهای قدرت، استقامت یا حرکت برای رشته ورزشی مورد نیاز است یا خیر، فیزیوتراپیست برنامه تمرینی متناسب با این موضوع ایجاد می کند.

بعد از درمان چه چیزی را باید در نظر بگیرید؟
شما بعد از یک بار تمرین، حتی یک شبه، متوجه تاثیر یک درمان فیزیوتراپی نخواهید شد. فیزیوتراپی یک فرآیند مداوم است که در طی آن ممکن است بعد از یک جلسه تمرین درد عضله و کشش را تجربه کنید. این معمولاً یک واکنش طبیعی بدن است که ابتدا باید پس از استراحت طولانی در بستر یا به دلیل گچ گیری به الگوی حرکتی جدید عادت کند.

فیزیوتراپی چه کسی را درمان می کند؟
این درمان توسط فیزیوتراپیست های آموزش دیده در یک دانشکده فنی انجام می شود. آنها یا در بیمارستان ها یا خانه های سالمندان، در مراکز توانبخشی، در موسسات قراردادی یا انتخابی برای طب فیزیکی یا در تمرینات رایگان (از جمله ویزیت در منزل) کار می کنند.

چه چیزی می توانید به موفقیت فیزیوتراپی کمک کنید؟
مشارکت فعال شما (تا جایی که وضعیت سلامتی شما اجازه می دهد)، انجام آگاهانه و منظم “تمرینات” توصیه شده توسط درمانگر و بردن آنچه از موقعیت درمانی آموخته اید به زندگی روزمره، پیش نیاز موفقیت پایدار و همچنین بر روح تأثیر مثبت دارد حرکت و درمان تکمیلی می تواند یک اثر “تنش زدایی” داشته باشد، تعادل درونی و هوشیاری ذهنی را تقویت کند. اگر درگیر این «عوارض جانبی» مثبت شوید، از سود مضاعفی برخوردار خواهید شد.

محدودیت های فیزیوتراپی چیست؟
مشخصات حرفه ای فیزیوتراپیست ها شامل انواع حرکات و درمان دستی، تنفس درمانی ، انواع ماساژ شفابخش و کاربردهای فیزیکی و همچنین روش های تشخیصی مخصوص شغل می باشد. با این حال، محدودیت های قانونی در زمینه دستکاری ستون فقرات و اغلب اقدامات تهاجمی وجود دارد.
یک فیزیوتراپیست می تواند راهنمایی های زیادی به شما بدهد و علائم را در کوتاه مدت یا بلند مدت تسکین دهد. تغییر در الگوهای حرکتی، عضله سازی ، مشکلات وضعیت بدن و استقامت در درجه اول در دستان شماست.

همچنین مطالعه کنید:

پردیس‌های علم و فناوری مشترک بین پارک‌ها و صنایع راه اندازی می شود/رفع نیازهای بومی و منطقه‌ای با توسعه دانش بنیان ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، سجاد محمدعلی نژاد با اشاره به نام گذاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.