صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / خرید اوراق مسکن چقدر آب می‌خورد؟
خرید اوراق مسکن چقدر آب می‌خورد؟

خرید اوراق مسکن چقدر آب می‌خورد؟

کسب و کار نیوز- قیمت هر برگ تسهیلات مسکن همچنان در حال افزایش است و چنانچه یک زوج متاهل ساکن تهران خواهان خرید این اوراق باشند، باید بیش از ۱۲۴ میلیون تومان هزینه کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۳۴ هزار و ۶۰۰، ۱۴۲ هزار و ۲۰۰ و ۱۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ  اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریور ماه سال گذشته با قیمت ۱۲۸ هزار و ۹۰۰، ۱۲۸ هزار و ۶۰۰ و ۱۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۰ هزار تومان، در آبان ماه ۱۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان  و در آذرماه نیز ۱۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت های ۱۲۰ هزار و ۹۰۰ و ۱۲۹ هزار و ۸۰۰  تومان معامله می‌شود. این گزارش نیز بر اساس قیمت بهمن ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی، ۵۱ میلیون و ۹۲۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۰ میلیون و ۷۶۸  هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۲ میلیون و ۶۸۸هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۰۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۰ میلیون و ۷۶۸ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۲۴ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۱ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۸۳ میلیون و ۷۲ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین مجردها باید با پرداخت ۱۵ میلیون و ۵۷۶ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۳۱ میلیون و ۱۵۲هزار تومان برای خرید اوراق نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.