صفحه اصلی / اقتصادی / وزارت نفت هر چه زودتر قیمت نهایی نفت خام را اعلام کند
وزارت نفت هر چه زودتر قیمت نهایی نفت خام را اعلام کند

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت:

وزارت نفت هر چه زودتر قیمت نهایی نفت خام را اعلام کند

عاشوری از احتمال اعلام قیمت نهایی نفت خام به شرکت‌های پالایشی در روز جاری خبر داد و گفت: هر سال با مشکل عدم ارائه به موقع قیمت نفت خام و فرآورده‌های نفتی از سوی پالایش و پخش مواجه اند.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت با اشاره به در پیش بودن مجامع عادی سالانه سهامداران شرکت‌های پالایشی، اظهار کرد: انتظار می‌رود وزارت نفت هر چه زودتر قیمت نهایی نفت خام را در راستای سهولت کار شرکت‌های پالایشی در زمینه بررسی صورت‌های مالی خود و نیز انتشار آنها در سایت کدال اعلام کنند.

ناصر عاشوری با بیان اینکه شرکت‌های پالایشی هر سال با مشکل عدم ارائه به موقع قیمت نفت خام و فرآورده‌های نفتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مواجه هستند، گفت: انتظار می‌رود با توجه به چالش‌های ایجاد شده، هر چه زودتر قیمت نفت خام برای انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های پالایشی اعلام شود که در این صورت می‌توان شاهد نتیجه مثبت این اقدام در انتشار صورت‌های مالی باشیم.

وی در گفتگو با سنا افزود: هفته گذشته جلسه‌ای را برای تعیین تکلیف این چالش برگزار کردیم و وعده‌هایی برای ارائه قیمت نفت خام ظرف ۴۸ ساعت آینده داده شد؛ این در حالیست که تاکنون این اقدام انجام نشده و باعث ایجاد مشکل برای شرکت‌های پالایشی شده است.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: ما اکنون در انتظار ارائه قیمت نهایی نفت خام از سوی مسؤولان هستیم، شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی جزو شرکت‌های سودده هستند و در واقع اعتبار کشور و نیز سازمان بورس تلقی می‌شوند.

به گفته عاشوری با توجه به چنین وضعیتی دولت نباید نسبت به این مساله بی توجه باشد و سبب آسیب به فعالیت شرکت‌های پالایشی و نیز ایجاد روند در منفی در سهام این شرکت‌ها شود.

این مقام مسئول از احتمال اعلام قیمت نهایی نفت خام به شرکت‌های پالایشی در روز جاری خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و نیز جنگ اقتصادی می‌توان اعلام کرد که اکنون شرکت‌های پالایشی در موقعیت بدی قرار ندارند.

به گفته وی، با توجه چنین وضعیتی کسب بازدهی ۱۰ درصدی توسط شرکت‌های پالایشی معقول است اما اقتصادی نیستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.