صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / حضور زنان در کارهای سخت ممنوع است
حضور زنان در کارهای سخت ممنوع است

حضور زنان در کارهای سخت ممنوع است

یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه زنان در کارهای سخت نباید به خدمت گرفته شوند: گفت: داشتن قرارداد کار مهم است چون اگر نباشد روابط کار دچار مشکل می شود و بی نظمی در رابطه بین کارگر و کارفرما و حقوق طرفین به وجود می آید.

هادی ابوی با اشاره به ضرورت حفظ امنیت شغلی نیروهای کار، اظهار کرد: از تولیدکننده و کارفرمایی که سرمایه اش را برای تولید به کار می گیرد انتظار نمی رود که نیروی کارش به شکل قرارداد موقت مشغول کار باشد و دغدغه معیشت داشته باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص امنیت شغلی کارگران گفت: تاکید مقام معظم رهبری این بود که قراردادهای کار به گونه ای اصلاح شود که کارگران بدون دغدغه و با آسودگی خاطر به کار بپردازند و مسایل و مشکلات در حوزه واگذاری ها یا قراردادهای سفید امضا و سرمایه گذاری کارآفرینان را ایشان به درستی بیان فرمودند.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تصریح کرد: در خصوص مطالبات و خواسته های کارگران نیز معظم له به درخواست‌های جامعه کارگری صحه گذاشتند و اعلام فرمودند که اگر کارگران در جایی اعتراضی داشتند ضمن اینکه خطشان را با دشمنان جدا کردند خواسته هایشان به حق بوده است.

ابوی درعین حال به قانون کار اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در بحث قانون کار داریم این است که گاها هجمه سنگینی نسبت به قانون کار وارد می کنند در حالی که قانون کار را اجرا نکرده ایم. مثلا در کارهای سخت و زیان آور، حضور خانم ها ممنوع است ولی زنان در مشاغل سخت به کار گرفته می شوند و می بینیم که قانون و بندهای آن اجرا نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث قرارداد کار مهم است چون اگر نباشد بی نظمی در روابط کار و رابطه بین کارگر و کارفرما و حقوق طرفین ایجاد می شود. کارگری که تحصیلکرده و متخصص است باید با او قرارداد نوشته شود تا مشخص شود که چه کاری انجام می دهد، چند ساعت کار می کند و نیروی متخصص است یا ماهر؟ لذا مسایلی که در خصوص عدم پرداخت دستمزد قانونی و مطالبات معوق نیروهای کار شاهد هستیم و می بینیم کارگری به دلیل فرار کارفرما از پرداخت حق بیمه به جای ۳۰ سال باید بیشتر کار کند چون در ماه برایش ۱۵ روز بیمه رد شده، همگی ناشی از بی نظمی در روابط کار و نبود قراردادهای کار است.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.