به گزارش کسب و کار نیوز ، عصر امروز سهشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعۀ اطلاعاتی و روز ملی روابطعمومی، مراسم پایانی نهمین دورۀ جشنوارۀ ستارگان روابطعمومی ایران و آیین نکوداشت روز ملی روابطعمومی، با حضور ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز حضور شماری از فعالان ارتباطی ایرانی و بینالمللی، از جمله پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعهشناسی ارتباطات ایران، در سالن اصلی (خواجه نصیر) مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد.
در این جشنواره، ایرانسل با عنایت به رأی هیأت داوران و با کسب بالاترین امتیازهای لازم از ارزیابیهای تخصصی، به دلیل اقدامات انجام شده در زمینۀ کمک به ایجاد زیستبوم اقتصاد دیجیتال و فعالیتهای چشمگیر و پیشتازانه در حوزۀ ارتباطات دیجیتال به عنوان روابطعمومی «سرآمد دیجیتال» معرفی شد.
ساروخانی در این مراسم، با اشاره به سیر تحول روابطعمومی در سازمانها، تأکید کرد: به مرحلهای رسیدهایم که باید روابطعمومی دانشبنیان و علمی را بنا کنیم.
وی افزود: سازمانهایی که خلاق نبودهاند، پویایی نداشتهاند و با زمانۀ خود بیگانه بودهاند، به مرور دچار شکست و اضمحلال شدهاند و این روابطعمومی است که وظیفه دارد سازمان را با زمانه و دنیای حال، متصل کند.
در این مراسم، همچنین پیام خانم تسوکو سوقی هارا، رئیس انجمن بینالمللی روابطعمومی (IPRA)، قرائت شد. وی در این پیام، با تبریک روز روابطعمومی به دستاندرکاران روابطعمومی ایران، تأکید کرد: روابطعمومیهایی که در مسیر «سرآمدی» حرکت میکنند، تلاش دارند از مدلهای دانشبنیان در روابطعمومی استفاده کرده و «تکنولوژیهای مدرن» را در ارتباطات، به خوبی به کار گیرند.
در بخش معرفی برگزیدگان نهمین دورۀ جشنوارۀ ستارگان روابطعمومی ایران، روابطعمومی ایرانسل با کسب بالاترین امتیاز از ارزیابیهای تخصصی انجام شده، به دلیل درخشش در مجموعۀ فعالیتهای انجام شده در سال گذشته، دو لوح تقدیر و دو نشان ویژۀ «ستارۀ ملی روابطعمومی سرآمد دیجیتال» و «ستارۀ طلایی روابطعمومی» را به خود اختصاص داد که دکتر سعید عسکری مدیرکل روابطعمومی و ارتباطات سازمانی ایرانسل، این دو نشان ویژه و دو لوح تقدیر را دریافت کرد.
روابطعمومی ایرانسل همواره کوشیده است تا همزمان با تحقق اهداف ایرانسل به عنوان «اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران» و «نخستین ارائهدهندۀ ۵G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران»، در چارچوب مسؤولیت اجتماعی خود، ارتباط ایرانسل با افکار عمومی و پاسخگویی به رسانهها را بیش از پیش تقویت کند و در اهداف ایرانسل در کمک به ایجاد زیستبوم اقتصاد دیجیتال را در بخش مسؤولیتهای حوزۀ ارتباطات و رسانه، محقق کند.