صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / می‌دانیم کاهش جمعیت کشور چه نتایجی دارد
می‌دانیم کاهش جمعیت کشور چه نتایجی دارد

سجادی:

می‌دانیم کاهش جمعیت کشور چه نتایجی دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: همه ما به خوبی می‌دانیم کاهش جمعیت کشور چه نتایجی را در پی خواهد داشت.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سیدحمید سجادی، در مراسم تجلیل از فعالان عرصه جمعیت که روز سه شنبه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، با بیان اینکه سرعت کاهش نرخ باروری در ایران سبب می‌شود در چند سال آینده در ورطه کاهش جمعیت روزافزون قرار بگیریم، افزود: وقتی به شاخص جایگزینی جمعیت نگاه می‌کنیم نتیجه کار رضایت‌بخش نیست. مثلاً تعداد تولدها در کشور پس از ابلاغ سیاست‌ها و پس از سال ۹۵ کاهشی بوده است به طوری که در سال‌های ۱۳۹۵ و ۹۶، با کاهش ۴۰ هزار تولد به ازای هر سال مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تصویب قانون جوانی جمعیت، گفت: اسناد بالادستی و قوانین خوبی برای جوانی جمعیت وضع شده است و اجرای هر یک از بندهای این ابلاغیه ارزشمند در حکم کلیدی راهگشا برای ساختن آینده‌ای درخشان و بهتر برای ملت ایران است.

ممکن است نرخ رشد جمعیت منفی را تجربه کنیم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نرخ پایین باروری در کشور، افزود: رشد جمعیت کشور در حال حاضر به شدت کاهنده است و چون نرخ باروری زیر حد جایگزینی است؛ ممکن است نرخ‌های رشد صفر و منفی را تجربه کنیم که همه ما به خوبی می‌دانیم کاهش جمعیت کشور چه نتایجی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش مهم تربیت فرزند در ساختن جامعه‌ای قوی گفت: نباید از تربیت فرزندان غافل شویم زیرا تربیت فرزندان برای مسئولیت پذیری آنان در جامعه ضروری است.

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.