به گزارش کسب و کار نیوز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه با بخش خبری ۲۱ درباره دستور رئیس جمهور در زمینه واریز یارانه به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدید نظر در دهک بندی فعلی هستند گفت: پیرو دستور آقای رئیس جمهور، همه عزیزانی که تا فروردین یارانه دریافت میکردند، اما به دلیل قرار داشتن در دهک دهم یارانه آنها حذف شده بود و آنها درخواست بررسی مجدد داده بودند، آمار و کد ملی آنها از حدود دو، سه ساعت قبل در اختیار سازمان هدفمندی یارانهها قرار گرفت.
حجت الله عبدالملکی افزود: ان شاءالله سازمان هدفمندی یارانهها نسبت به واریز یک ماه کمک معیشتی برای این عزیزان اقدام خواهد کرد، و البته این مبلغ مسدود خواهد ماند تا ظرف یک ماه که آقای رئیس جمهور دستور دادند بررسی نهایی درباره وضعیت دهک این بزرگواران انجام شود و کسانی که استحقاق آنها تایید شود، به این معنی که مشمول ۹ دهک قرار گیرند، این مبلغ برای آنها آزاد میشود و میتوانند برداشت کنند.
وی درباره زمان لازم برای بررسی شکایات مردم گفت: این کار الان در حال بررسی است و به دلیل این که ما بانکهای اطلاعاتی متعددی داریم که وضعیت اقتصادی این خانوادهها باید در همه این بانکها باید مجددا مورد برسی قرار گیرد و به طور طبیعی فرصتی برای انجام این کار مورد نیاز است، به همین جهت آقای رئیس جمهور از ما خواستند که ظرف یک ماه این بررسیها انجام شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در جریان این بررسی، تعاملی با سرپرستان خانوادههایی که تقاضای تجدید نظر داده اند صورت خواهد گرفت و ظرف چند روز آینده پیامکی برای آنها ارسال و خواسته میشود که مجددا به سایت مراجعه کنند و نسبت به هر کدام از بندها که اعتراض داشتند، مشخصا در آنجا ثبت کنند و این فرآیندرفت و برگشتی و تعامل بین همکاران ما و سامانه با عزیزانی که درخواست تجدید نظر داده اند، در نهایت جمع بندی خواهد شد که عضو ۹ دهک هستند و یا نیستند.
عبدالملکی گفت: در صورتی که عضو ۹ دهک تشخیص داده شوند، ظرف همین یک ماه اجازه برداشت مبلغ واریز شده را خواهند داشت. وی افزود: دو درگاه برای ثبت درخواست تجدید نظر وجود دارد. یک درگاه سامانه حمایت مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir است و درگاه دیگر شماره تلفن گویا به شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ است که عزیزان میتوانند با تماس با این شماره تلفن کد ملی و شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را وارد کنند و به فرد به فرد اعلام میشود که در چه دهکی قرار دارد و اینکه آیا برای ایشان مبلغی واریز شده است یا خیر؛ و در این تماس تلفنی از فرد خواسته میشود که اگر تجدید نظر دارد دکمه مورد نظر را بزند و با این کار تلفن گویا اعلام خواهد کرد که درخواست تجدید نظر ثبت شده است و پیامکی هم برای سرپرست خانواده مبنی بر انجام ثبت درخواست ارسال میشود.
عبدالملکی گفت: این دو درگاه همچنان فعال هست و عزیزانی که فکر میکنند ذیحق هستند و باید بررسی مجدد شود میتوانند مراجعه کنند و درخواست تجدید نظر دهند.