صفحه اصلی / اصناف / پتانسیل بالای اشتغالزایی صنعت طلا و جواهر
پتانسیل بالای اشتغالزایی صنعت طلا و جواهر

پتانسیل بالای اشتغالزایی صنعت طلا و جواهر

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در خصوص ضرورت تاسيس شهرک صنعتي طلا و جواهر گفت: از ۱۷۰۰ توليدکننده طلا و جواهر که داراي کد شناسه توليد از اتحاديه هستند بنا به دلايلي تنها ۳۰۰ واحد پروانه کسب دارند؛ لذا براي ساماندهي؛ تاسيس شهرک صنعتي طلا يک ضرورت است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابراهیم محمدولی بیان داشت: در تهران حدود ۱۷۰۰ تولیدکننده طلا و جواهر از اتحادیه کد شناسه تولید دریافت کرده اند ولی تنها ۳۰۰ واحد از این تعداد دارای پروانه کسب هستند، چرا که اکثریت تولیدکنندگان در واحدهای مسکونی محدوده بازار که عملاً سکونتی وجود ندارد برای فعالیت های تولیدی از آن استفاده می کنند، ساکن هستند.

محمدولی ادامه داد: تولیدکنندگان ساکن در این ساختمان ها از سال های بسیار دور فعال هستند. از آنجایی که شهرداری برای صدور سند تجاری و یا اداری مبالغ زیادی را دریافت می کند برای تولیدکننده صرف ندارد به دنبال سند اداری و تجاری برود، اتحادیه هم نمی تواند به مکان غیر اداری یا تجاری پروانه بدهد بنابراین در تلاشیم با تهیه زمین مناسب نسبت به ساخت شهرک صنعتی برای ۱۷۰۰ واحد تولیدی اقدام کنیم.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران اظهار داشت: ساخت واحد تجاری و اداری در این وسعت و با این تعداد اعضاء در تهران به دلیل گرانی زمین و ساخت تقریباً غیرممکن است؛ اما با جستجوهایی که اخیراً انجام داده ایم در صددیم زمین بزرگی نزدیک شهر آفتاب تهیه و اقدام به ساخت شهرک صنعتی بنماییم؛ البته از زمان اقدام تا تحویل حداقل به پنج سال زمان نیاز داریم تا به هدف برسیم. امید است مسئولان همکاری های لازم را با این صنف انجام دهند.

محمدولی با اشاره به اینکه امسال سال دانش بنیان و اشتغالزایی است تصریح کرد: اگر مسئولان نگاه مثبت به تولید داشته باشند، یکی از صنایعی که براحتی می تواند منجر به اشتغالزایی شود طلا و جواهر است. وی افزود: حداقل در سه سال اخیر که در شرایط تحریم به سر بردیم این نگاه مثبت صورت نگرفت؛ هر چند اخیراً چشمه هایی از همکاری در صادرات مشاهده شده؛ اما هنوز استارت خوبی شکل نگرفته است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به لزوم ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان تاکید کرد: تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی گیرد. این اولین لازمه استارت برای کار است. برخی از دستگاه ها و ابزارهای پیشرفته مورد نیاز تولید هستند که بسیاری از آنها در کشور ساخته می شود و ۲۰ درصد دیگر را تولیدکنندگان و تجار با هزاران زحمت و تلاش به انحای مختلف وارد می کنند تا بتوانند همراه تولیدکنندگان خارجی این صنعت طلا را به جلو ببرند. این دستگاه ها از کشورهای ترکیه، ایتالیا و کره وارد می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.