چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / برندها / موانع اصلی ورود خودروهای خودران به بازار چیست؟
موانع اصلی ورود خودروهای خودران به بازار چیست؟

موانع اصلی ورود خودروهای خودران به بازار چیست؟

یک توسعه دهنده ارشد فیچرهای نرم افزاری خودروهای خودران در نمایشگاه اینوتکس 2022 با اشاره به هدف خودروسازی‌ها برای عرضه خودروهای خودران خود به بازار تا سال ۲۰۲۵ گفت: چالش بزرگی که در زمینه خودروهای خودران داریم نبود قانون است که امنیت سرنشینان با چه کسانی است، امنیت اطلاعات خودروها نیز در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، احسان امینی، توسعه دهنده ارشد فیچرهای نرم افزاری خودروهای خودران در روز سوم نمایشگاه اینوتکس در بخش ایستگاه آینده درباره رانندگی در ایستگاه آخر اظهار کرد: اتومبیل‌های خودران به افرادی که علاقه‌ای به رانندگی ندارند کمک می‌کنند، از طرفی از نظر زیست محیطی نیز کمک می‌کنند و اتومبیل‌های خودران تصمیم گیری‌های بهتری در ارتباط با تنطیم سرعت در مواقع ترافیک دارند زیرا به اطلاعات بهتری دسترسی دارند.
او ادامه داد: از طرفی انسان تغییرپذیر است و در زمان‌های مختلف شبانه روز دچار خستگی می‌شود اما اگر اتومبیل توسط ماشین کنترل شود تقریبا همیشه رفتار ثابتی خواهد داشت که جایگزین کردن انسان با ماشین می‌تواند افراد را دردسرهایی که ممکن است برایشان پیش بیاد نجات دهد تا رانندگی بهتری داشته باشند.
توسعه دهنده ارشد فیچرهای نرم افزاری خودروهای خودران با اشاره به هزینه‌های اتومبیل‌های خودران گفت: داوینچی در حدود ۵۰۰ سال پیش نخستین ایده را برای ماشین هایی که خود به خود حرکت می‌کنند داده است. در سال ۱۹۵۸ نخستین خودروهای کنترلی در آمریکایی به وجود آمدند.
او افزود: در ۶ سطح خودران بودن خودروها دسته بندی می‌شوند، بیشتر خودروها تا ۵۰، ۶۰ سال گذشته در سطح صفر خودران بودن قرار می‌گرفتند اما همین خودروها هم دارای سنسور نشان دهنده وضعیت سوخت برای کمک به راننده بودند که با اضافه شدن سنسورهای مختلف فوردکنترل‌ها را داشتیم که نماد سطح یک محسوب می‌شود و ویژگی مهم سطح یک این است که راننده بایستی فرمان را در دست گرفته باشد.
امینی ادامه داد: تا سطح ۵ خودروهای خودران به راننده نیاز است ولی در این سطح صندلی راننده به طور کامل حذف شده و باعث شده که خیلی از شرکت‌های نرم افزاری و کامپیوتری خودروساز شوند.
او اظهار کرد: یکی از دلایلی که تاکنون خودروهای خودران وارد خیابان‌ها و جامعه نشده اند، مشکلات حقوقی در صورت بروز تصادف است.
این توسعه دهنده ارشد فیچرهای نرم افزاری خودروهای خودران گفت: سنسورها در خودرو می‌توانند به راننده برای رانندگی ایمن کمک کنند که نخستین سنسور دوربین است که هر چه تعداد آن بیشتر باشد بهتر است.
او افزود: علاوه بر سنسورها، شبکه داخلی خودرو را داریم که چگونه بخش‌های داخلی خودرو با یکدیگر کار کنند.
امینی با بیان اینکه در آزمایشگاه و شهرک‌های علمی خودروهای خودران وجود دارند و خیلی خوب هم کار می‌کنند، گفت: چالش بزرگی که در زمینه خودروهای خودران داریم نبود قانون است که امنیت سرنشینان با چه کسانی است، امنیت اطلاعات خودروها نیز در این زمینه اهمیت زیادی دارد.
او تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در این زمینه نیز پذیرش است. اینکه آیا رانندگی به ایستگاه آخر می‌رسد و مصرف‌کنندگان می‌پذیرند زندگی خود را به خودرویی بدون راننده بسپارند؟ با این حال هدف بیشتر شرکت‌های خودروسازی‌های خودران این است که تا سال ۲۰۲۵ خودروهای خود را در بازار عرضه کنند و در سطح جوامع ببینند.

مردم عصر دیجیتال برای ساختن آماده نیستند

مدیر فن لب ایران گفت: امروز بشر با کمک ماشین‌ها می‌سازد، اما این ساخت به هزینه سازنده نبودن انسان می‌انجامد و در کشورهای مختلف جهان هنوز مردم این عصر دیجیتال و انقلاب ساختی برای ساختن آماده نیستند.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، یحیی نوریان، هم بنیانگذار و مدیر فن لب ایران در بخش نکستیشن نمایشگاه اینوتکس درباره موضوع ساخت دیجیتال، ساخت آینده اظهار کرد: در زمان سنت ساختن تقریبا تمرکز همه مردم جامعه بود، این افراد کمتر مصرف‌کننده بودند.
او ادامه داد: انقلاب صنعتی زمانی است که بشر نیرو را به ماشین منتقل کرد، پس از آن یک مجموعه استانداردسازی زندگی همه افراد بشر را شبیه هم کرد.
مدیر فن لب ایران گفت: فناوری بشر را از شخصیت‌های سازنده به افرادی تبدیل کرده که با مصرف کردن در یک برنامه استاندارد و مشخص پیش می‌روند و این تحول باعث تغییر شناخت انسان‌ها نسبت به خودشان شده است.
او درباره اینکه چرا بشر دیگر جهان را مانند انسان‌های ادوار گذشته نمی‌سازد، گفت: امروز بشر با کمک ماشین‌ها می‌سازد، اما این ساخت به هزینه سازنده نبودن انسان می‌انجامد.
مدیر فن لب ایران ادامه داد: در گذشته ایده که در ذهن انسان‌ها بود متلاشی شده و ایده دیگر بین آدم‌ها و در درون تیم هاست.
او اظهار کرد: الگوواره‌های که در ذهن وجود دارد باید تغییر کند و انسان باید دوباره سازنده شود، امروز شرکت هایی در حال ساخت ابزار هستند اما ابزارهای جدید چیز جدیدی نیستند.
نوریان تاکید کرد: در کشورهای مختلف جهان هنوز مردم این عصر دیجیتال و انقلاب ساختی برای ساختن آماده نیستند، برای اینکه دوباره دریابیم تمام این توان به برداشته شدن فاصله بین مصرف‌کننده بودن و سازنده بودن بینجامد، این یک انقلاب صنعتی واقعی است.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.