صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عمان: هیچ طرفی را به خاطر اخلال در مذاکرات وین سرزنش نمی‌کنیم / از گفتگو و مذاکره مستقیم حمایت می‌کنیم
عمان: هیچ طرفی را به خاطر اخلال در مذاکرات وین سرزنش نمی‌کنیم / از گفتگو و مذاکره مستقیم حمایت می‌کنیم

عمان: هیچ طرفی را به خاطر اخلال در مذاکرات وین سرزنش نمی‌کنیم / از گفتگو و مذاکره مستقیم حمایت می‌کنیم

«بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که عمان از همه تلاش‌های بین المللی برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای ایران حمایت می‌کند. وی افزود: ما هیچ طرفی را به خاطر اخلال در مذاکرات سرزنش نمی‌کنیم، اما از گفتگو و مذاکره مستقیم حمایت می‌کنیم.

به گزارش رسانه‌های عمانی، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که عمان از همه تلاش‌های بین المللی برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

وی افزود: ما هیچ طرفی را به خاطر اخلال در مذاکرات سرزنش نمی‌کنیم، اما از گفتگو و مذاکره مستقیم حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه عمان اظهار داشت: ما با طرف روسی درباره موضوعات مورد علاقه مشترک و همچنین تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردیم.

وی گفت: عمان اوضاع اوکراین را دنبال می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که برای جلوگیری از تشدید تنش خویشتنداری کرده و اختلافات را به صورت مسالمت‌آمیز حل کنند.

لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این نشست خبری گفت: موقع آن رسیده که سوریه به اتحادیه عرب بازگردد.

وی با بیان اینکه مسکو از مواضع واقع‌بینانه و متوازن عمان در قبال بحران سوریه قدردانی می‌کند، گفت: عمان می‌تواند در بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نقش داشته باشد.

وزیر خارجه سوریه با تاکید بر ضرروت یافتن راه حل فراگیر برای بحران سوریه، افزود: روسیه و عمان در بسیاری از مسائل بین‌المللی دیدگاه‌های مشترکی دارند.

لاوروف ابراز اطمینان کرد که عمان می‌تواند نقش مهم و سازنده در اوضاع کنونی سوریه داشته باشد، به‌خصوص که سفارت خود را در دمشق تعطیل نکرده است.

اتحادیه عرب پس از ناآرامی‌های سوریه در سال ۲۰۱۱ عضویت این کشور را به تعلیق درآورد و هنوز توافقی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه حاصل نشده است.

همچنین مطالعه کنید:

نیازمند تدوین استراتژی صنعتی کشور دست‌کم برای ۱۰ سال آینده هستیم

به گزارش کسب و کار نیوز، اعضای هیات رئیسه اتاق ایران، اتاق تهران و برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.