صفحه اصلی / اصناف / برندها / بازاریابی تخصصی چالش‌ صادرات شرکت‌های دانش بنیان
بازاریابی تخصصی چالش‌ صادرات شرکت‌های دانش بنیان

در نخستین روز استیج G-forum؛

بازاریابی تخصصی چالش‌ صادرات شرکت‌های دانش بنیان

مدیر مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در نخستین روز استیج G-forum نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: بازاریابی تخصصی در حوزه دانش‌بنیان یکی از چالش های صادرات شرکت‌های دانش بنیان است و بسیاری از بازاریاب‌های جنرال توجهی به بازارسازی ندارند و اولویت های بازاریابی محصولات های‌تک را نمی شناسند.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، دکتر اسدی فر در استیج G-forum گفت: شرکت های دانش بنیان از همان ابتدا باید محصول خود را با دید بین المللی تولید کنند، این روند در طراحی محصول نیز تاثیرگذار است، چرا که شرکت ها تنها به رسیدن به مرحله فروش فکر می کنند، در حالی که تنها رسیدن کافی نیست.
او در ادامه افزود: عمده سیاست‌های حمایتی فعلی این گونه است که شرکت‌ها را رشد دهیم تا خودشان مستقل جلو بیایند، اما باید توان شرکت‌ها را هم در نظر بگیریم که معمولاً اینطور پیش نمی رویم. ما معمولاً رفتار قبلی شرکت را در نظر نمی‌گیریم. البته معیارهای مختلفی را استخراج کردیم که یکی از مولفه‌هایش سابقه رفتار شرکت و نقش آن در حمایت‌های صادراتی بود.


اسدی فر در مورد اهمیت بازاریابی تخصصی در حوزه دانش‌بنیان گفت: بسیاری از بازاریاب‌های جنرال توجهی به بازارسازی ندارند و اولیات بازاریابی محصولات های‌تک را نمی‌دانند.
او در مورد تولید محصولات ملی و رسالت آن توضیحاتی داد و گفت: به عنوان یک رسالت ملی باید حواسمان به تصویر ملی که از خودمان نشان می دهیم باشد، زیرا غیر از صدمه به خودمان، به هم وطن و دیگر کسب و کارهای ملی آسیب می زنیم.
مدیر مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چرا حمایتی از کسب و کارهای داخلی برای ورود به بازارهای خارجی ارائه نشده است، گفت: متاسفانه اغلب نگاه های کمی بر کیفی غلبه کرده است، از طرفی حمایت ها بر پایه شرکت ها بنا نشده است و این ضعف کارکرد ما را نشان می دهد.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.