صفحه اصلی / اصناف / تقاضا برای خرید طلا افزایش یافت
تقاضا برای خرید طلا افزایش یافت

تقاضا برای خرید طلا افزایش یافت

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با بيان اينکه خريد طلا اين روزها توسط متقاضيان خانه دار افزايش يافته گفت: تجربه نشان داده است که قيمت طلا خيلي نمي تواند کاهشي باشد. ابراهيم محمدولي، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در پاسخ به اين پرسش که دليل اين حجم بالاي خريد طلا چيست؟ گفت: مردم زماني که احساس مي کنند قيمت ها در حال افزايش است تقاضا براي خريد طلا و سکه هم بيشتر مي شود؛ چون احساس آنها بر اين است که جو اجتماعي نمود مي کند که ممکن است طلا و سکه افزايشي شود اين است که مي آيند و خريد مي کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، وی در پاسخ به این پرسش که توصیه شما به مردم در خصوص خرید یا خرید نکردن طلا چیست؟ ادامه داد: تجربه نشان داده است که وضعیت طلا خیلی نمی تواند کاهشی و متزلزل باشد. هر چند ممکن است در کوتاه مدت و اینکه امروز خرید کند و روز بعد کاهشی باشد اما در نهایت در میان مدت و طولانی مدت نه در بازار داخلی بلکه در بازارهای خارجی هم افزایشی خواهد بود .

محمدولی اظهار داشت: برای تایید این اظهارات اگر بخواهیم در نهایت رشد جمعیت دنیا را در نظر بگیریم و محاسبه کنیم و آنرا در کفه ترازو بگذارید و تولید طلا را هم در کفه دیگر ترازو بگذارید می بینید که طلا نسبت به جمعیت جوابگو نیست پس طبیعتا وقتی تولید طلا از تقاضا عقب است و عرضه کاهش می یابد می توان گفت که قیمت طلا باید افزایشی باشد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که برخی از فعالان و کارشناسان اقتصادی معتقد بودند که دولت کسری بودجه دارد و به نظر می رسد یکی از راههای تامین بودجه افزایش نرخ ارز باشد؟ گفت: نمی توانم در این خصوص اظهار نظر داشته باشم اما به هر حال برخی شاید معتقد باشند یکی از دلایل رشد نرخ ارز تامین کسری بودجه باشد اما بازار طلا و سکه از تقاضا تبعیت می کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.