صفحه اصلی / اسلایدر / سکه ۱۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان شد/صعود قیمت طلا و سکه/رشد نرخ حباب سکه‌های کوچک
سکه ۱۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان شد/صعود قیمت طلا و سکه/رشد نرخ حباب سکه‌های کوچک

سکه ۱۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان شد/صعود قیمت طلا و سکه/رشد نرخ حباب سکه‌های کوچک

کسب و کار نیوز- به رغم عدم تغییر محسوس و یا طی روند افزایشی قیمت انس جهانی، قیمتها در بازار سکه و طلا میل به رشد دارد. قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۳میلیون و ۳۲۰ هزار تومان شد. یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و 305 هزار تومان است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران می گوید: حباب سکه با افزایش تقاضا سیر صعودی به خود گرفته و به ۵۲۰ هزار تومان رسید. وی افزود: اکثر معامله گران بازار معتقدند در روزهای آینده تقاضا برای خرید طلا و سکه ادامه دارد بنابراین قیمتها سیر صعودی به خود خواهد گرفت در حالیکه قیمت جهانی طلا میلی به افزایش نخواهد داشت.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۹۰۰  هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۸۴ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان معامله می‌شود.

عبدالله محمدولی، کارشناس بازار در رابطه با پیشب بینی وضعیت بازار طلا و سکه گفت: طی چند مدت اخیر تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی شاهد نوساناتی در بازار طلا و سکه بوده‌ایم. در حال حاضر روند بازار مثل گذشته حالت التهابی ندارد و توام با هیجانات روزانه نیست. سیاست‌ها بر این است که از این روندهای غیرمعقول و غیرکارشناسی در بازار جلوگیری شود. وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصاد ایران افزود: اقتصاد ایران، بیمار است و بیش از آنکه متکی بر شاخص‌هایی مانند اشتغال و صادرات و… باشد، وابسته به اخبار سیاسی است.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: از سوی دیگر نیز پیش بینی می‌شود روند کاهشی که اونس جهانی طی چند مدت اخیر تجربه می‌کرد، متوقف و روند ملایم افزایشی را در پی داشته باشد؛ بنابراین به‌دنبال این شرایط و همچنین ضمن افزایش تقاضا به دلیل مناسبت‌ها و جشن‌ها پس از ماه مبارک رمضان، افزایش قیمت‌ انواع سکه و بازگشت رونق به بازار طلا و سکه را شاهد خواهیم بود.

در همین رابطه رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر به “کسب و کار” گفت: هر زمانی که نوسانی در قیمت طلا و سکه رخ می‌دهد، بازار به حالت رکود درمی‌آید و به دلیل کاهش تقاضا، خرید و فروش خاصی انجام نمی‌شود. قیمت را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما حال و روز فعلی، انتظار افزایش قیمت را خواهد داشت. البته ما راضی نیستیم افزایش قیمت داشته باشیم و می‌خواهیم آرامش در بازار برقرار باشد که داد و ستد انجام شود، زیرا این نوسانات موجود در بازار، اجازه داد و ستد را نمی‌دهد.

ابراهیم محمدولی اضافه کرد: امیدواریم دولت سیاستی را به‌کار گیرد که بازار ارز و سکه از این سردرگمی نجات پیدا کند. ما نیز پیشنهاداتی را داده‌ایم و در کنار آن آماده‌ایم که در آینده به دولت کمک کنیم. در حال حاضر طلافروشان بیشتر به‌دنبال آرامش بازار هستند. زیرا در آرامش بازار، مصرف‌کننده به بازار طلا ورود پیدا می‌کند.

محمدولی اظهار داشت: با توجه به قیمتی که امروز سکه دارد، استقبالی که مردم قبلا از آن می‌کردند، وجود ندارد. زیرا سکه به قیمتی رسیده که برای همه تعجب‌آور شده است.

به گفته این فعال صنفی نوسان نرخ ارز هم دلیل مهم دیگری در افزایش نرخ طلا و سکه در سال جدید بوده است. نوسان‌های نرخ ارز در سال جدید رو به افزایش بوده و به همین دلیل شاهد هستیم که نرخ سکه و طلا روندی صعودی به خود گرفته است.

 

همچنین مطالعه کنید:

داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز ، ارسلان رحیمی مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.