صفحه اصلی / اسلایدر / حفظ قدرت خرید مردم، اولویت دولت در‌ اصلاح یارانه‌ها است/ کالابرگ الکترونیک‌ ‌اجرایی می‌شود
حفظ قدرت خرید مردم، اولویت دولت در‌ اصلاح یارانه‌ها است/ کالابرگ الکترونیک‌ ‌اجرایی می‌شود

حفظ قدرت خرید مردم، اولویت دولت در‌ اصلاح یارانه‌ها است/ کالابرگ الکترونیک‌ ‌اجرایی می‌شود

کسب و کار نیوز- وزیر امور اقتصادی و دارایی از اجرای کالا برگ الکترونیکی در راستای طرح اصلاح یارانه‌ها خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه نشست مشترک معاون اول رئیس‌جمهور و همه وزیران با استانداران و فرمانداران کشور در مورد هماهنگی طرح اصلاح یارانه کالاهای اساسی و آرد و نان در وزارت کشور اعلام کرد: برای اجرای طرح اصلاح یارانه آرد و نان لازم بود بعد از ماه مبارک رمضان همه ارکان اجرای این طرح نسبت به جزئیات، ابهام و سؤالات توجیه شوند.

وی افزود: در این زمینه امروز جلسه‌ای با حضور وزرا، معاونان وزرا، همه استانداران و مقامات اجرایی مؤثر با اجرای این طرح در محل وزارت کشور برگزار شد و سازمان برنامه و بودجه به عنوان مرکز هماهنگی اصلاح یارانه‌ها الگویی ارائه کرد.

وی گفت: همچنین معاون اول رئیس‌جمهور،‌ مسؤول اجرایی کل طرح اصلاح یارانه‌ها است که در این جلسه مطالبی مطرح کرد و بنده به عنوان وزیر اقتصاد در طرح اصلاح یارانه آرد خبازی و نان سنتی مطالبی عنوان کردم. همچنین ‌معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و وزرا جزئیاتی از طرح اصلاح یارانه کالاهای اساسی را ارائه کردند و از فردا که استانداران به محل خدمت خود برمی‌گردند با حداکثر هماهنگی و کمترین ابهام شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:‌ در طرح اصلاح نظام یارانه‌های کشور تأکید داریم تا حد ممکن قدرت خرید مردم حفظ شود و میزان پرداختی از جیب اقشار کم درآمد را رعایت کنیم و در مورد نان نظامات متفاوتی وجود دارد و با اطمینان‌بخشی کامل برای مردم اصلاح نظام یارانه نان اجرا می‌شود.

وی این نکته را هم گفت:‌ اجرای کالای برگ الکترونیکی از ضروریات طرح اصلاح یارانه‌ها است که این هم مصوب قانون بودجه سال جاری است در سیاست‌های اجرایی هم کالا برگ الکترونیکی در اولویت قرار دارد که اگر این طرح نهایی شود اجرا خواهد شد.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان فرمانده اصلاح یارانه کالاهای اساسی انجام وظیفه می‌کند همچنین نقشه راه اجرا توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طراحی شده و هماهنگی بین قوا و دستگاه‌های اجرایی در مرحله پیاده‌سازی اصلاح یارانه کالاهای اساسی و آرد و نان توسط معاون اول دنبال می‌شود.

وی همچنین گفت:‌ جلسات متعددی با اصناف و اتحادیه‌های تولیدکننده در استان‌ها برگزار می‌شود که این امر می‌تواند در بلندمدت به مقاومت اقتصاد کمک کند و کاهش مصرف ارز به دنبال خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.