صفحه اصلی / اسلایدر / سیگنال جدید بانک مرکزی به بازار ارز/ منتظر سقوط قیمت دلار در بازار باشیم؟
سیگنال جدید بانک مرکزی به بازار ارز/ منتظر سقوط قیمت دلار در بازار باشیم؟

سیگنال جدید بانک مرکزی به بازار ارز/ منتظر سقوط قیمت دلار در بازار باشیم؟

کسب و کار نیوز- بانک مرکزی می گوید:کسانی که فاکتور خرید ندارند بعد از سه ماه متهم به قاچاق ارزی هستند. اگه این خبر در بازار جدی گرفته شود باید منتظر عرضه دلارهای خانگی به بازار باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز ، بانک مرکزی می‌گوید اگر می‌خواهید متهم به قاچاق نشوید دلارهای خانگی خود را یا به صرافی‌های مجاز بفروشید یا در بانک‌ها سپرده کنید. در چنین روزی که ضرب‌الاجل ۹۰ روزه صادر شد، دلار ۲۰۰ تومان بالا رفت، تتر هم ۶۰۰ تومان.

سایه پشت خط بر بازار ارز و سکه

سایه معاملات پشت خطی سکه، علامت سوال بزرگ معامله‌گران بود؟ قیمت سکه در بازار شبانه به یکباره بالا کشید اما در یکی از معدود دفعات تصور صعودی نبود. برخی فکر می‌کردند چون دلار امکان دارد نزولی باشد، عده‌ای قیمت سکه را در پشت خط بالا بردند تا بتوانند در نرخ بالاتر بفروشند.

بازار با چنین تردیدی شروع به کار کرد. زیر سایه این تردید قیمت دلار در بازار هرات در سطوح احتیاطی باز شد. اما از ساعت ۱۱ که نرخ دلار تهران بیرون آمد دلار هرات نیز شروع به افزایش کرد. افزایش قیمت دلار در بازار هرات به تهران هم سیگنال صعود داد.

ساعت دو، مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در یک گفت و گوی تلویزیونی به دارندگان ارز بالای ۱۰ هزار یورو سه ماه فرصت داد که ارز خود را یا به صرافی‌های مجاز بفروشند یا در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند. در واقع کسانی که فاکتور خرید ندارند بعد از سه ماه متهم به قاچاق ارزی هستند. اگه این خبر در بازار جدی گرفته شود باید منتظر عرضه دلارهای خانگی به بازار باشیم.

مشاهدات میدانی نشان می‌داد بعد از این خبر تا حدودی عرضه ارز انجام می‌شد. از این افزایش عرضه، سه تا تفسیر وجود داشت؛ عده‌ای می‌گفتند افزایش عرضه ناشی از اثر همین خبر است، گروه دومی نیز بودند که اعتقاد داشتند به طور سنتی نهنگ‌های بازار قبل از تعطیلات روی مال نمی‌مانند. اما برخی دیگر اعتقاد داشتند دلیل عرضه ارز، نداشتن چشم‌انداز صعودی است. به گفته این گروه دلار و سکه تا یکبار دیگر کف نزند وارد فاز صعودی نمی‌شود.

در مجموع این یکی دو روز حال و هوای بازار ارز متغیر بود، بعضی وقت‌ها آفتابی، بعضی وقت‌ها بارانی. در این آب و هوای متغیر استنباط واحدی از روند قیمت وجود ندارد اما دو سیگنال از دیدگاه کاهشی حمایت نمی‌کند.

یکی افزایش قیمت درهم، یکی افزایش نرخ تتر. بر مبنای درهم قیمت دلار بالاتر است، افزایش تتر نیز در بازار بیشتر از دلار بود. عده‌ای از معامله‌گران قدیمی معتقدند دلیل چنین اتفاقی به مداخله بازارساز برمی‌گردد. بازارساز در بازار با مداخله قیمت، دلار را نگه می‌دارد اما چون تتر و درهم با مداخله کمتری روبروست مسیر طبیعی خودشان را می‌روند.

در بازار سکه شنبه، نرخ این فلز گرانبها بدون تغییر ماند و فقط به دلیل رشد دلار، حباب سکه کمتر شد. در بازار معامله‌گران می‌گفتند باهوش بازار خواب بود.

بازار در روز اول هفته دو نکته داشت، نکته اول به نرخ دلار نیمایی برمی‌گردد که طی معاملات شنبه وارد کانال ۲۵ هزار شد. نکته دوم به تعطیلی دلار هرات برمی‌گردد که این بازار تا بعد از تعطیلات عید فطر بسته خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.