صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / دستگیری ۱۶ اخلالگر ارزی/ برنج‌های پاکستانی بجای برنج ایرانی فروخته شدند
دستگیری ۱۶ اخلالگر ارزی/ برنج‌های پاکستانی بجای برنج ایرانی فروخته شدند

دستگیری ۱۶ اخلالگر ارزی/ برنج‌های پاکستانی بجای برنج ایرانی فروخته شدند

رییس پلیس امنیت اقتصادی از دستگیری ۱۶ نفر که قصد اخلال در بازار ارز را در هفته‌های اخیر داشتند، خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رییس پلیس امنیت اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات انجام شده در پلیس امنیت اقتصادی از ابتدای سال تاکنون گفت: برابرا اقدامات انجام شده در پلیس امنیت اقتصادی کشفیات ما نسبت به سال گذشته در همین یک ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، تقریبا ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از دو سال قبل بحث انبارها را پیگیری کرده‌ایم و همه انبارهای بزرگ و محل دپوی کالاها را شناسنامه‌دار کرده‌ایم، تقریبا هم در بحث کشف کالای قاچاق موفق بوده‌ایم و همچنین اقداماتی که انجام داده‌ایم از بازدارندگی جرائم برخوردار بوده و باعث پیشگیری از وقوع جرم شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اولین طرح کاشف در سال ۱۴۰۱ که توسط نیروهای این پلیس انجام شده است، تصریح کرد: در طرح اخیر کاشف ارزش ریالی کالاهای کشف شده بیش از ۶۸ میلیارد بوده که شامل انواع و اقسام کالا از جمله لوازم‌خانگی، لوازم آشپزخانه و… است. مشابه همه کالاهای کشف شده در داخل کشور با کیفیت بهتر تولید می‌شود.

گودرزی با اشاره به برنج‌های تقلبی گفت: مورد دیگری که در روزهای اخیر توسط همکاران ما در پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط شده است پرونده برنج‌های تقلبی بوده است. با توجه به نیاز مردم متاسفانه عده‌ای سودجو برنج‌های خارجی را در گونی‌هایی با عنوان برنج ایرانی بسته‌بندی کرده و به قیمت برنج ایرانی به فروش رساندند.

وی ادامه داد: از آنجا که برنج‌های پاکستانی به برنج هاشمی شباهت دارند این افراد سودجو از این موضوع سوءاستفاده کرده و آن را به عنوان برنج ایرانی به مردم عرضه کرده‌اند. اتهامات این افراد در زمینه تقلب، گرانفروشی و احتکار با جدیت در حال پیگیری است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره معاملات فردایی گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در سال‌های گذشته پلیس امنیت در زمینه معاملات فردایی انجام داده است در حال حاضر تقریبا این نوع معاملات کم شده است. ما هم این موضوع را در بانک مرکزی مطرح کرده‌ایم و بانک مرکزی هم به دولت اعلام کرده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه جدیدی که در حال حاضر نیز اعلام شده است به طور کل معاملات فردایی چه ارز و چه موارد دیگر کاملا جرم است و با افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند برخورد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در یک الی دو هفته اخیر هم افرادی که قصد داشتند در قیمت ارز نوسان ایجاد کنند شناسایی و ۱۶ نفر را در هفته گذشته دستگیر کرده و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل داده‌ایم.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره رمز ارزها گفت: بانک مرکزی متولی رمزارزها است و این موضوعات را پیگیری می‌کند. تقریبا وضعیت خوب است البته بانک مرکزی نیز به دنبال این است که این رمزارزها را هدفمند کند و انشالله اگر زیرساخت‌ها فراهم شود از کانال بانک مرکزی این موضوعات پیگیری می‌شود.

گودرزی همچنین درباره احتکار کالا در ماه مبارک رمضان گفت: هر سال متاسفانه با توجه به تورمی که وجود دارد شاهد احتکار کالا به ویژه کالاهای اساسی در ایام ماه مبارک رمضان هستیم.

وی ادامه داد: در خصوص شکر نیز یک باند شناسایی و دستگیر شده است. این باند به صورت شبکه‌ای شکر دولتی را دریافت و متاسفانه به قیمت آزاد عرضه می‌کردند. در بحث آرد هم با چنین مشکلاتی مواجه بودیم و برخی کیلویی ۳۵ هزار تومان آرد را خریداری کرده و به قیمت ۳۵۰ هزار تومان به صورت آزاد می‌فروختند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی خاطرنشان کرد: شبکه شناسایی و در حال دستگیری همه اعضا هستیم در حال حاضر دو الی سه نفر در همین رابطه بازداشت شده‌اند و همچنان در حال پیگیری پرونده هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.