صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / کشف یک میلیارد و۶۰۰ میلیون قلم کالای قاچاق در تهران/فعالیت مرکز «واکنش سریع پلیس»
کشف یک میلیارد و۶۰۰ میلیون قلم کالای قاچاق در تهران/فعالیت مرکز «واکنش سریع پلیس»

کشف یک میلیارد و۶۰۰ میلیون قلم کالای قاچاق در تهران/فعالیت مرکز «واکنش سریع پلیس»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون قلم انواع کالای قاچاق در پایتخت خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوزبه نقل از  ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای شانزدهمین مرحله از طرح کاشف به تشریح دستاوردهای پلیس امنیت اقتصادی و برخی اولویت‌ها و برنامه‌های پلیس در سال جاری پرداخت و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی طی حدود دو هفته اخیر بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون قلم انواع کالای قاچاق شامل لوازم الکترونیکی، پوشاک، مواد غذایی و … را شناسایی و کشف کردیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۳۳ تن از قاچاقچیان دستگیر شدند، گفت: همچنین ۲۸۰ تن انواع کالای قاچاق نیز کشف و ضبط شد که ارزش ریالی آنها بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رحیمی از برخورد با دلالان ارزی در فضای مجازی نیز خبر داد و گفت: ۱۶ نفر از دلالان ارزی که اقدام به تعیین نرخ‌های کاذب و یا خرید و فروش ارز در این فضا کرده بودند از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی شناسایی و دستگیر شدند. از این افراد مقادیر هنگفتی دلار، یورو، دلار استرالیا، لیر ترکیه، دینار و … کشف و ضبط شد.

راه‌اندازی مرکز واکنش سریع پلیس پایتخت

رحیمی از راه اندازی مرکز واکنش سریع و گشت‌های واکنش سریع پلیس خبر داد و گفت: ۱۰۰ تیم عملیاتی برای مبارزه با کیف قاپان و موبایل قاپان در سراسر پایتخت مستقر شده‌اند. این افراد به طور محسوس و نامحسوس فعالیت کرده و ارتباط آنان به شکل آنلاین با مراکز ۱۱۰ برقرار است. در واقع به محض وقوع کیف قاپی و اعلام آن به ۱۱۰ این تیم‌ها نیز وارد عمل می‌شوند.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که انجام دادیم ایجاد سامانه فقدانی‌ها بود. در واقع گزارش فقدانی بلافاصله به آگاهی مخابره شده و ماموران پلیس آگاهی وارد عمل می‌شوند.

به گفته رحیمی امکان گزارش سرقت خودرو از طریق سامانه پلیس من فراهم شده و امکان ارتباط بین ۱۱۰ و پلیس آگاهی در زمینه سرقت خودرو بطور آنلاین برقرار شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.