صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / احتمال کاهش حدود ۴ درصد تولید گاز روسیه در ۲۰۲۲
احتمال کاهش حدود ۴ درصد تولید گاز روسیه در ۲۰۲۲

احتمال کاهش حدود ۴ درصد تولید گاز روسیه در ۲۰۲۲

شرکت دولتی گازپروم روسیه انتظار دارد تولید گاز در سال جاری میلادی حدود ۴ درصد کاهش یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایلنا از خبرگزاری رویترز، ویتالی مارکلوف، معاون مدیرعامل گازپروم اعلام کرد که برآوردهای این شرکت حکایت از آن دارد که تولید گاز امسال حدود ۴ درصد کاهش می‌یابد و این موضوع نشانه دیگری از تأثیر تحریم‌ها بر صنعت گاز روسیه است.

وی بدون اشاره به جزئیات افزود: گازپروم انتظار دارد تولید گاز از رقم ۵۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۴۹۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد. این رقم کمترین تولید گازپروم از سال ۲۰۱۷ میلادی است که در آن زمان به ۴۷۱ میلیارد مترمکعب در سال رسیده بود.

لهستان و بلغارستان نخستین کشورهایی هستند که از زمان آغاز درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین با هشدار قطعی گاز روبه‌رو می‌شوند. این هشدار در پی اعمال تحریم‌هایی علیه شرکت‌ها و افراد روس از سوی ورشو مطرح می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از کشورهایی که آنها را غیردوست می‌خواند خواسته است با طرحی مبنی بر گشایش حساب در گازپروم بانک و پرداخت هزینه واردات گاز به روبل موافقت کنند.

بر اساس سندی از وزارت اقتصاد روسیه که به دست رویترز رسیده است، تولید نفت این کشور احتمال دارد از ۵۲۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ به ۴۳۳.۸ میلیون تا ۴۷۵.۳ میلیون تن (بین ۸.۶۸ میلیون تا ۹.۵ میلیون بشکه در روز) در سال ۲۰۲۲ برسد. تولید نفت روسیه از سال ۲۰۰۳ میلادی، زمانی که تولید نفت این کشور به ۴۲۱ میلیون تن رسیده بود، بیشترین کاهش را تجربه می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به دولت دستور داده است همکاری‌ با آسیایی‌ها در حوزه انرژی را تقویت و از اروپا دوری کنند. این سند نشان داد که انتظار می‌رود صادرات نفت و گاز روسیه نیز در سال جاری میلادی کاهش یابد. صادرات نفت روسیه از ۲۳۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ به ۲۱۳.۳ میلیون تا ۲۲۸.۳ میلیون تن (۴.۲۷ میلیون به ۴.۵۷ میلیون بشکه در روز) رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.