صفحه اصلی / اقتصادی / ماکارونی ۵۰۰ گرمی از ۷ هزار تومان در اسفند به ۱۶ هزار تومان رسید
ماکارونی ۵۰۰ گرمی از ۷ هزار تومان در اسفند به ۱۶ هزار تومان رسید

ماکارونی ۵۰۰ گرمی از ۷ هزار تومان در اسفند به ۱۶ هزار تومان رسید

قیمت ماکارونی در بسته‌های ۵۰۰ گرمی شرکت تک‌ماکارون حدود ۱۶ هزار تومان است. از همین برند بسته‌های ۵۰۰ گرمی دیگری وجود دارد که عبارت غنی‌شده با روی دیده می‌شود و ارزش آ‌ن‌ها به ۱۷ هزار تومان رسیده. قیمت متوسط بسته ۵۰۰ گرمی ماکارونی در بهمن و اسفند پارسال به‌ترتیب هفت هزار ۳۵۰ تومان و هفت هزار و ۴۰۰ تومان بود.

فرارو: قیمت ماکارونی روز‌های متفاوتی را نسبت به پارسال تجربه می‌کند. طبق آمار‌های رسمی متوسط قیمت ماکارونی در سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۸.۵ درصدی داشت، اما بررسی بازار در هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۱ نشان از رشد ۱۱۴ درصدی این کالا در قیاس با اسفند گذشته دارد.

براساس داده‌های مرکز آمار متوسط قیمت ماکارونی در بسته‌های ۵۰۰ گرمی هفت هزار و ۴۰۰ تومان بود، اما اگر روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت راهی فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا سوپرمارکت‌ها می شدید، بابت همین بسته‌ها حدود ۱۶ هزار تومان از شما می‌گیرند. این قیمت مربوط به یکی از شرکت‌های معروف تولید ماکارونی است و فعلا از محصولات سایر برند‌ها در بازار خبری نیست.

به‌نظر می‌رسد ترکش افزایش قیمت آرد زود‌تر از چیزی که فکرش را می‌کردیم به ماکارونی اصابت کرده است. حالا ماکارونی را می‌توانیم بعد گوجه‌فرنگی و بادمجان سومین خوراکی جنجالی در بازار امسال بدانیم.

قیمت ماکارونی در آمار‌های رسمی

قیمت ماکارونی طبق آمار‌های رسمی در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸.۵ درصد افزایش پیدا کرد. طبق داده‌های مرکز آمار متوسط قیمت بسته ۵۰۰ گرمی ماکارونی اسفند پارسال درحالی هفت هزار و ۴۰۰ تومان بود که این کالا فروردین سال قبل شش هزار و ۲۵۰ تومان ارزش داشت.

در اردیبهشت به‌طور میانگین شش هزار و ۳۵۰ تومان فروخته می‌شد، قیمت آن خرداد به شش هزار و ۴۰۰ تومان رسید. با آغاز تابستان در تیر‌ماه شش هزار و ۵۰۰ تومان ارزش داشت و مرداد‌ماه شش هزار و ۷۰۰ تومان. شهریور ۱۴۰۰ بسته ۵۰۰ گرمی ماکارونی به‌طور متوسط هفت هزار تومان فروخته می‌شد.

روند صعودی قیمت ماکارونی در اولین ماه پاییز پارسال سرعت بیشتری پیدا کرد و مهر‌ماه متوسط قیمت بسته ۵۰۰ گرمی ماکارونی به هفت هزار و ۳۵۰ تومان افزایش پیدا کرد.

در آبان به هفت هزار و ۵۰۰ تومان ارتقا پیدا کرد و بالاخره آذر‌ماه ترمز آن کشیده شد. متوسط قیمت بسته ۵۰۰ گرمی ماکارونی آذر پارسال هفت هزار و ۳۰۰ تومان بود و این عدد در دی‌ماه تغییری نداشت، اما از بهمن دوباره شاهد افزایش قمیت ماکارونی بودیم و در دوماه پایانی سال هر ماه ۵۰ تومان به قیمت آن اضافه شد. قیمت متوسط بسته ۵۰۰ گرمی ماکارونی در بهمن و اسفند پارسال به‌ترتیب هفت هزار ۳۵۰ تومان و هفت هزار و ۴۰۰ تومان بود.

قیمت ماکارونی در بازار چقدر است؟

قیمت ماکارونی در بسته‌های ۵۰۰ گرمی شرکت تک‌ماکارون حدود ۱۶ هزار تومان است. از همین برند بسته‌های ۵۰۰ گرمی دیگری وجود دارد که عبارت غنی‌شده با روی دیده می‌شود و ارزش آ‌ن‌ها به ۱۷ هزار تومان رسیده. اگر راهی سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شوید در غرفه مربوط به ماکارونی با بسته ۵۰۰ گرمی تک‌ماکارون با آدر سمولینا و قیمت ۱۴ هزار تومانی روبرو می‌شوید. ماکارونی فرمی غنی‌شده تک‌ماکارون با وزن ۳۵۰ گرم، ۱۳ هزار تومان فروخته می‌شود و به‌این ترتیب ارزش نیم‌کیلو از این محصول تقریبا معادل ۱۸ هزار و ۵۰۰ است. قیمت ماکارونی جامبوشلز تک‌ماکارون در بسته‌های ۵۰۰ گرمی ۳۴ هزار تومان است و این شرکت بسته‌های فوسیلی ۳۵۰ گرمی را ۱۸ هزار تومان می‌فروشد. نکته جالب در ماجرای ماکارونی تمام شدن موجودی سایر برند‌ها در بازار است. فروشگاه‌های اینترنتی روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت مقابل انواع و اقسام برند‌های ماکارونی از عبارت اتمام موجودی استفاده کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.