به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اقتصاد، بختیار علم بیگی گفت: به دلیل گران شدن مواد اولیه داخلی و خارجی و همچنین افزایش دستمزد کارگران در چند ماه گذشته، تصمیم گرفته شد بعد از ماه رمضان قیمت شویندهها را افزایش دهیم تا برای تولید کنندهها صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی درباره راهکار کنترل قیمتهای مواد شوینده و بهداشتی گفت: دولت باید فکری در این مورد بکند. حداقل پتروشیمیهایی که در داخل تولید مواد اولیه دارند و سود آنها هم کم نیست، میتوانند این مشکل را برطرف کنند. در واقع میتوان از سود آنها کم کرد؛ چرا بعضی از پتروشیمیها باید اعلام کنند که تا ۱۵۰ درصد سود داشتهاند؟
او در ادامه افزود: همکاران ما فعلاً تحمل میکنند تا بعد از ماه مبارک رمضان افزایش قیمتهای مواد شوینده را اعمال کنند. تمام کشورهای اسلامی در این ماه حتی سعی میکنند تخفیف هم بدهند، به همین دلیل ما هم قیمتها را فعلاً تا پایان این ماه مبارک حفظ کردهایم.
علمبیگی درباره میزان افزایش قیمت گفت: تعیین درصد افزایش نرخ بستگی به عوامل متعدد دارد و هم اکنون نمیتوان به صورت دقیق آن را مشخص کرد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده با بیان اینکه برای افزایش کیفیت، باید محصولات جدید تولید شود، افزود: سازمان استاندارد، سازمان حمایت، سازمان غذا و دارو و کارشناسان در انجمن، بر کیفیت محصولات شوینده نظارت دارند.