صفحه اصلی / سرخط خبرها / بارش باران در بیشتر نقاط کشور تا اوایل هفته آینده
بارش باران در بیشتر نقاط کشور تا اوایل هفته آینده

بارش باران در بیشتر نقاط کشور تا اوایل هفته آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: تا اواسط هفته آینده با عبور متناوب امواج تراز میانی از کشور، در اغلب مناطق کشور بویژه نوار شمالی ابرناکی و بارندگی خواهیم داشت.

به گزارش کسب و  کار نیوز به نقل از صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی تا اواسط هفته آینده با عبور متناوب امواج تراز میانی از کشور، در اغلب مناطق کشور به‌ویژه نوار شمالی ابرناکی و بارندگی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: امروز(۸ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور و جمعه ( ۹ اردیبهشت) به‌جز استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان ، روز شنبه ( ۱۰ اردیبهشت) به جز نوار شرقی و هرمزگان و روز یکشنبه(۱۱ اردیبهشت) به جز استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور و دوشنبه(۱۲ اردیبهشت) در نوار شمالی کشور در برخی از ساعات به‌ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و غبار و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌ها در این مدت در شمال غرب و غرب کشور خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: خلیج فارس در روز جمعه ( ۹اردیبهشت) و تنگه هرمز و دریای عمان طی روزهای جمعه و شنبه(۹ و ۱۰ اردیبهشت) مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۹ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی ‌روز شنبه ( ۱۰ اردیبهشت ) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز( ۸ اردیبهشت) اهواز و بندرعباس با دمای ۳۷ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.