صفحه اصلی / اسلایدر / عقب‌نشینی قیمت شکر با افزایش توزیع تنظیم بازاری
عقب‌نشینی قیمت شکر با افزایش توزیع تنظیم بازاری

عقب‌نشینی قیمت شکر با افزایش توزیع تنظیم بازاری

کسب و کار نیوز- با نزدیک شدن به پایان ماه رمضان و کاهش تقاضا، قیمت شکر از تب و تاب افتاده و در کنار آن با افزایش توزیع شکر تنظیم بازاری، قیمت تا حدودی متعادل شده اما عطش بازار برای شکر دولتی زیاد است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، قیمت شکر که در روزهای گذشته تا کیلویی ۲۵ هزار تومان هم افزایش یافته بود اکنون تا حدودی از تب و تاب افتاده و شکر تنظیم بازاری به قیمت ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان در مراکز توزیع عرضه می شود. گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است، در مراکز عرضه سطح شهر بسته های فله ای سه کیلویی را به قیمت ۴۴ هزار تومان به فروش می رود. برخی از این مراکز بسته های کوچک تر از ۳ کیلو نمی فروشند.اینها به شکرهای تنظیم بازاری در سطح شهر معروف است.

همچنین مغازه هایی بسته های یک کیلویی شکر را به نرخ ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان می فروشند.بر اساس این گزارش، هنوز مراکزی که شکر تنظیم بازاری توزیع می کنند محدودتر است و نیاز کامل تقاضا را برآورده نمی کند بنابراین برخی مغازه ها سوء استفاده کرده و شکر را به قیمت گرانتری می فروشند.

تقاضا برای شکر در ماه رمضان به دلیل استفاده آن در زولبیا و بامیا و نیز افزایش احسان و نذورات از سوی مردم بیشتر می شود و با نزدیکی به پایان این ماه مبارک قیمت ها فروکش می کند.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است، تقاضا برای شکر در بازار از تب و تاب افتاده و اکثر مغازه ها شکر چه به نرخ دولتی و یا آزاد عرضه می کنند.دبیر اتحادیه بنکداران گفت:« بعد از اینکه ارز ترجیحی برای واردات شکر حذف و واردات این کالای اساسی با ارز نیمایی صورت گرفت شاهد افزایش نرخ شکر در بازار بودیم، شکر در سال گذشته ۴ مرتبه افزایش نرخ را تجربه کرد و ۲۷۰ درصد نسبت به نرخ دولتی افزایش قیمت داشت.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.