صفحه اصلی / اقتصادی / تولید نفت عربستان تا ۲۰۲۷ به ۱۳ میلیون بشکه در روز می رسد
تولید نفت عربستان تا ۲۰۲۷ به ۱۳ میلیون بشکه در روز می رسد

فیچ پیش بینی کرد؛

تولید نفت عربستان تا ۲۰۲۷ به ۱۳ میلیون بشکه در روز می رسد

آژانس رتبه بندی اعتباری فیچ اعلام کرد عربستان به دلیل بالارفتن قیمت نفت و نیاز آرامکو به این قیمت ها تولید خود را تا سال ۲۰۲۷ به روزانه ۱۳ میلیون بشکه در روز می رساند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری مهر آژانس رتبه بندی اعتباری، فیچ، رتبه خود را از شرکت نفتی آرامکو عربستان در بالاترین رتبه قرار داد؛ این آژانس چشم انداز آینده خود را برای این شرکت از ثبات به مثبت بازبینی کرد.

فیچ اعلام کرده است قیمت‌های بالاتر نفت از این شرکت حمایت می‌کند و هزینه‌های سرمایه‌ای سالانه آرامکو به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با ۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا خواهد کرد. که این امر به دلیل تلاش‌های این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه است.

عربستان به دنبال تولید روزانه ۱۳ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۷ است.

فیچ گفت: «ما معتقدیم که شرکت نفتی آرامکو انعطاف‌پذیر باقی می‌ماند و به تولید درآمدهای قوی قبل از تقسیم سود حتی تحت فرضیات متوسط قیمت نفت ادامه می‌دهد.»

آرامکوی سعودی هدف بلندپروازانه ای برای پرداخت حداقل ۷۵ میلیارد دلار سود سهام سالانه دارد. ما تخمین می زنیم که بر اساس مفروضات قیمت نفت ما، هزینه‌های سرمایه‌ای و پرداخت سود سهام باید به طور گسترده توسط جریان‌های نقدی عملیاتی پوشش داده شود. در صورت کاهش قیمت نفت یا هزینه‌های سرمایه‌ای بالاتر از آنچه که در حال حاضر تصور می‌کنیم، تعهد خود به سود سهام را تجدید نظر کند.»

همچنین مطالعه کنید:

وزیر ارتباطات: ۱۴۰۳، سال طلایی برای پروژه فیبرنوری است

به گزارش کسب و کار نیوز ، نخستین جلسه بررسی پروژه فیبر نوری منازل و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.