صفحه اصلی / اقتصادی / صادرات ۹۱۵ میلیون دلاری پسته به ۷۵ کشور
صادرات ۹۱۵ میلیون دلاری پسته به ۷۵ کشور

صادرات ۹۱۵ میلیون دلاری پسته به ۷۵ کشور

سخنگوی گمرک گفت: ۱۳۵ هزار و ۳۲۲ تن انواع پسته، به ارزش ۹۱۴ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۲۶ دلار، در سال ۱۴۰۰ به ۷۵کشور صادر شد.

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ا ز ایلنا، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: از مجموع صادرات۱۳۵هزار و ۳۲۲ تنی  پسته در سال قبل، ۱۱۵هزار و ۵۵۷تن آن، “پسته تازه با پوست” بود که ارزش آن ۶۹۶میلیون و ۴۳هزار و ۱۲۴دلار به  ثبت رسیده است.

وی افزود : پنج کشور اول خرید پسته های صادراتی با پوست به ترتیب چین با خرید ۱۹۹میلیون دلار، هند با ۸۵میلیون دلار، روسیه با ۵۳میلیون دلار، عراق با ۵۰میلیون دلار و قرقیزستان با ۴۵میلیون دلار بودند.

سخنگوی گمرک در خصوص صادرات پسته های بدون پوست گفت : صادرات انواع “پسته بدون پوست” نیز  بیش از ۱۹هزار و ۳۳۶تن و به ارزش ۲۱۵میلیون و ۸۷۹هزار و ۲۲دلار بود که کشورهای  آلمان با خرید ۵۰میلیون دلار، هند ۴۴میلیون دلار ،امارات ۲۹میلیون دلار ،عراق ۲۵ میلیون دلار و ترکیه ۱۳میلیون، پنج مقصد صادرات این نوع پسته ایرانی بودند.

وی  در خصوص میزان صادرات سایر پسته ها توضیح داد: ۴۲۹تن سایر  پسته ها به ارزش دو میلیون و ۵۰۵هزار و ۶۸۰ دلار نیز در این مدت صادر شد.

لطیفی در پایان گفت: به دلیل خشکسالی و آسیب به محصول پسته، کاهش تولید  این محصول در سال گذشته و ورود پسته سایر کشورها به بازارهای جهانی، متاسفانه صادرات انواع پسته در سال ۱۴۰۰نسبت به سال ۱۳۹۹کاهش ۳۳درصدی را در وزن و ارزش  به همراه داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.