صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / نسخه کارشناسی برای درمان تورم
نسخه کارشناسی برای درمان تورم

نسخه کارشناسی برای درمان تورم

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که اعتماد مردم نسبت به کنترل تورم از بین رفته است و باید علاوه بر تغییر سیاست‌های اقتصادی، کنترل نقدینگی و افزایش درآمدهای واقعی مردم، رابطه دولت و مردم نیز ترمیم شود.

علی قنبری اظهار کرد: آمار دقیقی از توقف روند افزایشی تورم منتشر نشده است و در این زمینه، صرفا کلی گویی می‌شود. همچنین، نه بانک مرکزی و نه مرکز آمار اطلاعاتی از اینکه چقدر دولت سیزدهم از ابتدای شروع فعالیت خود تاکنون در مهار تورم موفق بوده را منتشر نکرده است؛ بنابراین مردم توقف روند افزایشی تورم را حس نمی‌کنند و با توجه به افزایش قیمتی که اخیرا در بازار کالاهای اساسی، دلار، طلا، خودرو و نظایر آن رخ داده، نرخ تورم از نرخ‌های اعلامی نیز بیشتر به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه میزان اعتماد اجتماعی به کمترین حد خود رسیده است، افزود: برای کنترل تورم باید سیاست‌ها و زیرساخت‌های اقتصادی تغییر کند. علاوه بر این، دولت باید تمرکز خود را بر کنترل نقدینگی، افزایش درآمد واقعی و گسترده کردن سفره مردم بگذارد. همچنین، باید صادقانه با مردم درباره درآمدها صحبت شود. اینکه گفته می‌شود درآمدها به خصوص درآمدهای ارزی افزایش یافته است اما همچنان نرخ دلار، طلا و سایر کالاها افزایش می‌یابد، اعتماد مردم را از بین می‌برد.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.