صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تاثیر مستقیم افزایش تعرفه اینترنت بر کسب‌وکارهای آنلاین/ سبد مصرفی کالاهای مردم محدود می‌شود
تاثیر مستقیم افزایش تعرفه اینترنت بر کسب‌وکارهای آنلاین/ سبد مصرفی کالاهای مردم محدود می‌شود

تاثیر مستقیم افزایش تعرفه اینترنت بر کسب‌وکارهای آنلاین/ سبد مصرفی کالاهای مردم محدود می‌شود

نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد رسانه‌ای اتاق بازرگانی ایران، گفت: دولت تامین کننده اینترنت در کشور است و می‌تواند هزینه‌ها را برای ارائه کنندگان خدمات اینترنتی Internet service provide کاهش بدهد تا آنها مجبور به افزایش قیمت‌ها نباشند؛ در بحث خدمات رسانی افزایش تعرفه اینترنت تاثیر مستقیمی بر کسب‌وکارها می‌گذارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بابک عابدین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به وابستگی محیط کسب‌وکارها به اینترنت، گفت: سیستم‌های اتصال به مشتری برخی از کسب‌وکارها از جمله صنعت چاپ به اینترنت وابسته است. در این کسب و کار سفارش‌ها به‌ صورت آنلاین ثبت می‌شوند و از آنجایی‌که حجم فایل‌های گرافیکی سنگین است، افزایش تعرفه اینترنت ثابت و کاهش سرعت آن هزینه‌های اضافی به فعالان این حرفه تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه خطوط تولید و صادرات بسیاری از کسب‌وکارها به اینترنت وابسته است، خاطر نشان کرد: بازاریابی اینترنتی در همه جای دنیا رواج یافته است و دولت‌ها تلاش دارند که هزینه‌ها را کاهش و سرعت اینترنت دیتاها را افزایش بدهند چرا که توسعه کشورها وابسته به این مهم است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ تعرفه اینترنت ثابت هزینه‌های سنگینی به شرکت‌هایی که دارای شعب مختلف در استان‌ها هستند تحمیل می‌کند، تصریح کرد: این امکان وجود دارد که با افزایش یک سنتی هزینه‌های‌ جانبی، یک شرکت و واحد تولیدی از چرخه اقتصادی خارج شود.

نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد رسانه‌ای اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: دولت تامین کننده اینترنت در کشور است و می‌تواند هزینه‌ها را برای ارائه کنندگان خدمات اینترنتی Internet service provide کاهش بدهد تا آنها مجبور به افزایش قیمت‌ها نباشند؛ در بحث خدمات رسانی افزایش تعرفه اینترنت تاثیر مستقیمی بر کسب‌وکارها می‌گذارد.

وی با اشاره به وابستگی دانش در کشور به اینترنت، خاطر نشان کرد: محدود کردن سرعت اینترنت و افزایش تعرفه اینترنت ثابت، ما را از دنیا عقب می‌اندازد. این مسئله هزینه‌های جانبی به دانشجویان و اساتید تحمیل می‌کند و به نظر می‌رسد افزایش تعرفه اینترنت این الزام را ایجاد می‌کند که دولت به اینترنت ثابت یارانه تخصیص بدهد تا افرادی که استعداد و نبوغ دارند از اطلاعاتی که در جامعه جهانی از طریق اینترنت عرضه می‌شود محروم نشوند و به عبارت دیگر از نظر دانش فنی و مهارتی عقب نمانیم .

عابدین در پاسخ به این پرسش که افزایش تعرفه اینترنت ثابت و کاهش سرعت اینترنت در کشور آیا آینده کسب‌وکارهای آنلاین در کشور را با چالش جدی مواجه می‌کند؟ افزود: افزایش تعرفه اینترنت ثابت در کشور باعث کاهش تقاضا برای خرید بسته‌های اینترنتی نخواهد شد و تبعات دیگری چون افزایش نرخ تمام شده کالاها دارد و سبد کالاهای مردم را محدود می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم ایران به قطب اقتصادی منطقه تبدیل شود، گفت: سیستم‌های هوشمند دیجیتال، از تولید تا فروش را به اینترنت متصل کرده است و اینگونه محصول به مشتریان معرفی می‌شود؛ همچنین هوش مصنوعی از طریق شبکه‌های اینترنتی متصل هستند.

این فعال اقتصادی صرف کردن هزینه‌های گزاف برای محدود کردن اینترنت در کشور  را نوعی پایمال کردن بیت‌المال دانست و افزود: این روزها شرکت‌هایی در ایران ایجاد شده‌اند که از طریق ارز دیجیتال سرویس‌های ماهواره‌ای را خریداری و اینترنت با سرعت بالا را در اختیار کاربران قرار می‌دهند پس هزینه کردن برای محدود کردن اینترنت نوعی هدر دادن منابع ملی است چراکه نمی‌توان با روش‌های قهری مانع پیشرفت و بهر‌ه‌گیری از دانش روز شد.

وی در پایان تاکید کرد: فعالان اقتصادی در ایران تلاش می‌کنند که دروازه‌های بازارهای جهانی را برای ما باز کنند؛ بنابراین باید در زمان تصمیم‌گیری به این مسئله توجه کرد که آینده کشور و نظام به پویایی اقتصاد وابسته است و نباید با اخذ چنین تصمیماتی روند پیشرفت‌مان را کند کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.