صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / برای افزایش صادرات برق به پاکستان آماده‌ایم؟
برای افزایش صادرات برق به پاکستان آماده‌ایم؟

برای افزایش صادرات برق به پاکستان آماده‌ایم؟

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق با بیان اینکه ما در حد 100 مگاوات صادرات برق به پاکستان داریم، گفت: در حال حاضر به میزان حداقلی برق به این کشور صادر می‌کنیم، در حالی که نیاز این کشور بیش از این است.

به گزارش کسب و کار نیوز پیام باقری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره برنامه صادرات برق و گاز به دیگر کشورها از جمله پاکستان اظهار داشت: ما در منطقه با کشورهایی همسایه‌ایم که به شدت نیازمند انرژی هستند و در تراز انرژی برق و گاز با کسری و کمبود زیادی مواجهند، از جمله کشورهایی که در همسایگی شرقی ما قرار دارند. بنابراین استراتژی تامین انرژی باتوجه به اینکه ارتباط مستقیم با توسعه زیرساخت کشورها دارند مورد توجه همه دولت‌ها قرار دارد و با تغییر دولت‌ها نگاه به این موضوع تغییر نمی‌کند، چون کم‌برخورداری از انرژی به طور مستقیم روی آبادانی و توسعه آن کشور تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه تامین انرژی همیشه اولویت اول سیاست‌گذاران هر کشوری است، افزود: در حال حاضر زمینه برای توسعه خطوط انتقال برق به پاکستان مستعد بوده البته منوط به این است که روابط دو کشور در این حوزه گسترش پیدا کند اما در هر حال شرایط طرف عرضه و تقاضا مهیا است.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق با بیان اینکه ما در حد ۱۰۰ مگاوات صادرات برق به پاکستان داریم، گفت: در حال حاضر به میزان حداقلی برق به این کشور صادر می‌کنیم، در حالی که نیاز این کشور بیش از این است. کشور پاکستان جمعیت زیادی دارد و طبیعتا نیازش به انرژی رو به افزایش است و با توجه به اهمیت برق در توسعه زیرساخت و اقتصاد و آبادنی کشور، تامین آن کاملا استراتژیک است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید شبکه انتقال خودمان را به این کشور توسعه دهیم. در وهله اول باید سرمایه‌گذاری‌ها روی توسعه شبکه و خطوط انتقال متمرکز شود، اکنون یک خط انتقال به نام گوادر این کشور داریم که سال‌هاست از طرف ایران تا مرز کشیده شده و از طرف پاکستان هم باید تکمیل شود تا ظرفیت صادرات برق به این کشور افزایش یابد.

باقری با بیان اینکه باید با توجه به نیاز منطقه‌ای ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه برق و گاز برای نفوذ بیشتر به بازارهای منطقه ایجاد کنیم، یادآور شد: در حوزه گاز قبلا پروژه‌هایی برای صادرات به پاکستان و سپس هند در دستور کار بود و اکنون باتوجه به روی کار آمدن دولت جدید در این کشور لازم است که این پروژه‌ها مجددا بازتعریف و روی آنها تمرکز صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.