صفحه اصلی / اسلایدر / نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد/حمل و نقل عمومی گران شد
نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد/حمل و نقل عمومی گران شد

نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد/حمل و نقل عمومی گران شد

کسب و کار نیوز - نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در تهران از پنجشنبه، یکم اردیبهشت، ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است. نرخ کرایه تاکسی دست‌کم ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و رقم ۲۵ درصد کف افزایش نرخ کرایه تاکسی درون شهری در پایتخت است. این عدد با درنظر گرفتن شرایط خاص به ۳۵ درصد می‌رسد.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ، نرخ ورودی برای کرایه تاکسی در تهران که پارسال دو هزار و ۱۰۰ بود، از اول اردیبهشت حداقل دو هزار و ۶۲۵ تومان است و سقف این رقم دو هزار و ۸۳۵ تومان خواهد بود. نرخ کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۰ تا کیلومتر هفتم به‌ازای هر کیلومتر ۶۴۰ تومان به رقم ورودی اضافه می‌کرد. حالا سقف افزایش این عدد ۲۲۵ تومان است.

در همین رابطه مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی از اول اردیبهشت ماه خبر داد. مهدی اسماعیل‌بگی از اعمال افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جدید از ابتدای اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: فرآیند توزیع و الصاق برچسب‌های تعبیه شده ویژه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال جاری (که با توجه به ویژگی‌های خاص طراحی شده در آن مقدمه آغاز اجرای طرح پرداخت الکترونیک نیز محسوب می‌شود)، در حال انجام است و از نخستین روز اردیبهشت ماه در معرض دید شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: این افزایش بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، افزایش متوسط ۲۵ درصد به طور معمول و ۳۵ درصد بر اساس شرایط برخی خطوط و کاربری‌ها را شامل خواهد شد و مسافران می‌توانند با اسکن بارکد دوبعدی برچسب تعبیه شده، علاوه بر اطلاع از میزان کرایه، به خدمات دیگری نظیر امکان ثبت پیام تقدیر و تشکر، انتقاد و پیشنهاد و دیگر موضوعات در نظر گرفته شده به این منظور نیز دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه عملیات الصاق برچسب تاکسی‌های تلفنی و گردشی نیز طی هفته آتی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بار دیگر بر ابتدای اردیبهشت ماه به عنوان زمان در نظر گرفته شده برای اعمال افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها تاکید کرد و گفت: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با سامانه ۱۸۸۸ تماس گرفته، مراتب را به دست اندرکاران امر در سازمان تاکسیرانی شهر تهران اطلاع دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز، زمان اعمال افزایش نرخ کرایه های تاکسی در سال جدید را نخستین روز اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: فرآیند توزیع و الصاق برچسب های تعبیه شده ویژه افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در سال جاری (که با توجه به ویژگی های خاص طراحی شده در آن مقدمه آغاز اجرای طرح پرداخت الکترونیک نیز محسوب می شود)، در حال انجام است و از نخستین روز اردیبهشت ماه در معرض دید شهروندان تهرانی قرار می گیرد.

مهدی اسماعیل بگی، با بیان این مطلب افزود: این افزایش براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، افزایش متوسط ۲۵ درصد به طور معمول و ۳۵ درصد بر اساس شرایط برخی خطوط و کاربری ها را شامل خواهد شد و مسافران می توانند با اسکن بارکد دوبعدی برچسب تعبیه شده، علاوه بر اطلاع از میزان کرایه، به خدمات دیگری نظیر امکان ثبت پیام تقدیر و تشکر، انتقاد و پیشنهاد و دیگر موضوعات در نظر گرفته شده به این منظور نیز دسترسی داشته باشند ضمن اینکه عملیات الصاق برچسب تاکسی های تلفنی و گردشی نیز طی هفته آتی انجام می شود.

در همین رابطه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با “کسب و کار” گفت: حداکثر افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی ۳۵ درصد و میانگین ۲۵ درصد برای سال ۱۴۰۱ درنظر گرفته شده است.

مجتبی شفیعی اضافه کرد: همزمان با افزایش نرخ تورم، هزینه‌های نگهداری و نگهداشت هر مد حمل و نقلی، حقوق رانندگان و هزینه‌های جاری افزایش پیدا می کند اما باتوجه به سیاست حمایتی شهردار تهران، افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی به صورت میانگین ۲۵ درصد به تصویب رسیده است.

وی گفت: مابه‌التفاوتی که بین نرخ کرایه مصوب و قیمت واقعی خدمات دهی هر ناوگان وجود دارد توسط شهرداری تهران جبران می‌شود تا هزینه مازادی بر شهروندان تهرانی تحمیل نشود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.