صفحه اصلی / اسلایدر / هدایت سرمایه‌گذاری‌های مولد به سمت اشتغال‌آفرینی
هدایت سرمایه‌گذاری‌های مولد به سمت اشتغال‌آفرینی

هدایت سرمایه‌گذاری‌های مولد به سمت اشتغال‌آفرینی

کسب و کار نیوز- رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: وظیفه اصلی نهادهای پولی و مالی بین‌المللی، احیای اقتصادی جوامع آسیب‌دیده از کرونا و تقویت شاخص‌های مرتبط با توسعه پایدار کشورها است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «علی صالح‌آبادی» در نشست روسای‌کل بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه ۲۴ (G24) که بصورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات نهادهای مالی بین‌المللی باید بر تقویت تجارت خارجی، حمایت از سرمایه‌گذاری‌های پایدار و خلق فرصت‌های اشتغال با توجه به مزیت‌های نسبی کشورهای در حال توسعه متمرکز باشد.

وی در این جلسه که محوریت بحث‌های آن «بهبود اقتصاد پایدار و فراگیر» بود با اشاره به ضرورت تقویت ارزش پول ملی کشورهای در حال توسعه، حمایت عملی از بازارهای نوظهور و ترویج مبادلات بازرگانی و تجاری میان آنها، تصریح کرد: اتخاذ راهکار تعمیق و توسعه مناسبات دو و چندجانبه بین‌المللی میان کشورهای عضو گروه ۲۴ باید برای مقابله با هرگونه بحران‌های احتمالی در دستور کار قرار بگیرد و نهادهای مالی همچون صندوق بین‌المللی پول هم موظفند طبق وظایف ذاتی‌شان، نقش محوری خود را در این زمینه ایفا کنند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری‌های مولد کشورهای صادرکننده نفت در امور زیربنایی ملی و توسعه زیرساخت‌ها، گفت: ایران آمادگی دارد در صورت رفع تحریم‌ها، ظرفیت تولید نفت خود را متناسب با شرایط بازار تنظیم کند زیرا این اقدام به بهبود چشمگیر سرمایه‌گذاری‌ها منجر می‌شود.

وی همچنین تصویب اخیر صندوق ثبات و احیای اقتصادی در این گروه بین‌المللی را ابزاری مؤثر برای اصلاح ساختار تأمین مالی اعضا در حوزه‌های کلیدی برشمرد. ریاست سالیانه گروه ۲۴ که تا سال پیش به مدت یک‌سال برعهده جمهوری اسلامی ایران بود از اکتبر ۲۰۲۱ به گواتمالا سپرده شده است.

اعضای گروه ۲۴ از سه منطقه آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین هستند و در سال‌های گذشته چهار کشور دیگر نیز به آن اضافه شدند. در این گروه مالی و پولی بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران، هند، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، الجزایر، آرژانتین، برزیل، کلمبیا، کنگو، ساحل عاج، اکوادور، مصر، اتیوپی، گابن، غنا، گواتمالا، هائیتی، کنیا، نیجریه، لبنان، مکزیک، مراکش، پاکستان، پرو، فیلیپین، سریلانکا، سوریه و ترینیداد و توباگو عضو هستند. هم اکنون چین عضو ناظر ویژه و کشورهای آنگولا، اندونزی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هم سایر اعضای ناظر گروه ۲۴ هستند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.