صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / میدان مشترک فروزان در مسیر افزایش تولید
میدان مشترک فروزان در مسیر افزایش تولید

میدان مشترک فروزان در مسیر افزایش تولید

جریان‌دهی نخستین چاه تولیدی طرح نگهداشت و افزایش تولید در شرکت نفت فلات قاره آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا از شرکت فلات قاره ایران، مجری طرح توسعه میدان فروزان در شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با تلاش متخصصان این شرکت، جریان‌دهی نخستین چاه تولیدی طرح نگهداشت و افزایش تولید در میدان مشترک فروزان آغاز شد و این میدان مشترک در مسیر افزایش تولید قرار گرفت.

شهرام متوسل افزود: با توجه به اولویت توسعه میادین مرزی و مشترک، تسریع در افزایش تولید میدان مشترک فروزان در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه پس از ۸۸ روز تلاش مستمر شبانه‌روزی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ با موفقیت جریان سیال از چاه برقرار شد.

وی گفت: پس از انجام ۲۷۳۸ متر حفاری در ۸ حلقه چاه، برای نخستین بار تولید نفت از لایه مخزنی کژدمی فوقانی در این میدان محقق شد که با تکمیل این چاه، دکل حفاری به یک چاه دیگر منتقل و همچنان حفاری در سایر چاه‌ها ادامه خواهد یافت.

متوسل گفت: با انجام عملیات طراحی، مهندسی، خرید کالا، تجهیزات و تامین سرویس‌های لازم، همزمان دو دستگاه دکل دریایی در حال حفاری در این میدان مشترک می‌باشد.

گفتنی است، پروژه افزایش تولید میدان مشترک فروزان جزو یکی از چهار پروژه طرح نگهداشت و افزایش تولید در شرکت نفت فلات قاره ایران است که توسط شرکت‌ پتروپارس اجرا می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.