صفحه اصلی / اقتصادی / افزایش سرسام آور قیمت گاز آمریکا به دلیل صادرات به اروپا
افزایش سرسام آور قیمت گاز آمریکا به دلیل صادرات به اروپا

معاملات آتی گاز به بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۰۸ رسیده است؛

افزایش سرسام آور قیمت گاز آمریکا به دلیل صادرات به اروپا

تورم در آمریکا با بی سابقه ترین رشد ۴۰ سال اخیر خود روبروست و اخیرا قیمت گاز نیز به بیشترین حد خود رسیده است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، قیمت گاز طبیعی ایالات متحده به بالاترین سطح خود در بیش از ۱۳ سال گذشته رسید به طوری که معاملات آتی گاز در این کشور بیش از ۳ درصد رشد داشته و به ۷۵۶۹ دلار در هر میلیون واحد حرارتی خرید و فروش می‌شود.

محموله‌های صادراتی گاز طبیعی مایع (LNG) آمریکا به اروپا، به منظور جایگزینی عرضه روسیه قیمت‌های داخلی را افزایش داده است.

بازار گاز با حرکت قیمتی به شدت صعودی روبرو شده است و بازار برای مقابله با هر گونه شوک صعودی آماده نیست ولی با این حال گفته می‌شود قیمت گاز طبیعی در آمریکا در فصل تابستان با افزایش محسوسی روبرو خواهد شد.

در سال جاری، قیمت گاز طبیعی ایالات متحده حدود ۱۰۲ درصد افزایش یافته است که بر نگرانی‌های تورمی در سراسر اقتصاد افزوده است.

داده‌های وزارت کار هفته گذشته نشان داد که تورم این کشور به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسیده است و قیمت گاز و مواد غذایی افزایش یافته است.

با این حال واشنگتن افزایش قیمت‌ها را مستقیماً به گردن مسکو می‌اندازد به طوری که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته گفت: “من هر کاری در توان اجرایی خود دارم انجام می‌دهم تا افزایش قیمت‌های به دلیل اقدامات پوتین را پایین بیاورم.”

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.