صفحه اصلی / اصناف / انتشار هفتگی قیمت میوه و سبزی از هفته آینده
انتشار هفتگی قیمت میوه و سبزی از هفته آینده

انتشار هفتگی قیمت میوه و سبزی از هفته آینده

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران با اشاره به نوسانات قيمت در ماه هاي اخير از تعيين و انتشار هفتگي قيمت ها براي جلوگيري از گران فروشي خبر داد.تقريبا هر ماه شاهد هستيم که يکي از محصولات کشاورزي افزايش قيمت پيدا مي کند. براي هر افزايش قيمت معمولا دليلي وجود دارد اما، در برخي موارد قيمت ها در نتيجه سوء استفاده و موج سواري فرصت طلبان غير منطقي و بسيار گران مي شود. اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي براي اين مشکل راهکاري را در دستور کار قرار داده است که از هفته آينده اجرايي مي شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران این راهکار را انتشار هفتگی قیمت میوه و سبزی و صیفی جات برای فروشگاه های سطح شهر اعلام کرد. وی توضیح داد: پیش تر در جلساتی که نماینده وزارت جهادکشاورزی در میادین میوه و تره بار و نماینده اتحادیه حضور داشت قیمت عمده فروشی محصولات کشف یا تعیین می شد، اما به دلیل تاثیر فاکتورهای مختلف در هزینه عرضه میوه در فروشگاه های سطح شهر امکان مبنا قرار دادن این قیمت ها فراهم نبود.

کارگر با بیان اینکه اختلاف نظر درباره کشف قیمت ها عمده فروشی با جهادکشاورزی نیز وجود داشت، افزود: وزارت جهادکشاورزی سعی داشت به صورت دستوری قیمت ها را پایین نگه دارد و این موجب اختلاف قیمت قابل توجه ای از عمده فروشی و خرده فروشی در بازار می شد.

به گفته وی؛ مجموع این اتفاقات منتج به سوء استفاده و موج سواری فرصت طلبان در زمان افزایش قیمت محصولات و عرضه آن با قیمت های غیر منطقی و بسیار گران می شد.کارگرمعتقد است؛ اعلام قیمت هفتگی توسط اتحادیه موجب ایجاد شفافیت در بازار، کاهش ابهام در قیمت ها و جلوگیری از موج سواری و سوء استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت ها با دقت و با نظر کارشناسان تعیین خواهد شد، افزود: سعی می شود استقلال در تعیین قیمتها بدون اعمال نظر بخش دولتی باشد که تا حد امکان قیمت ها واقعی شوند و مبنای درستی برای مردم برای شناخت گرانی و گران فروشی قرار گیرد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، این موضوع را نیز یادآور شد که، در مواردی گران شدن در محصولات کشاورزی نتیجه برنامه ریزی های اشتباه مسئولان است، از جمله صادرات در زمانی که تولید کفاف نیاز داخلی را نمیدهد.

کارگر همچینن این موضوع را یادآور شد: مشکلات بازار محصولات کشاورزی به دلیل عدم برنامه ریزی و اجرای سیاست های غلط فقط گرانی محصولات نیست و گاهی کاهش قیمت غیر منطقی نیز مشکل ساز می شود، کاهش قیمتی که زیان کشاورزان و ماندن محصولات روی دست غرفه داران میادین و دور ریختن محصولات را به دنبال دارد

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.